کاور
علی عبدالله

علی عبدالله

آقای علی محمد آبادی یا به قول هم ولایتی‌ها علی عبدالله (به معنی علی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی عبدالله تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی عبدالله

آقای علی محمد آبادی یا به قول هم ولایتی‌ها علی عبدالله (به معنی علی پسر عبدالله) کشاورز زعفران کار اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قائن خراسان جنوبیه. متولد ۱۳۳۹، متاهله و ۹ بچه داره.

علی عبدالله  برای آبیاری زمین هاش از آب چاه استفاده می‌کنه.

 علی عبدالله گاهی از کود شیمیایی و گاهی از کود حیوانی استفاده می‌کنه. برای آبیاری زمین‌ها هم از آب چاه استفاده می‌کنه.

نگرانی علی عبدالله خشک شدن چاهه و می‌گه امسال آب خیلی کمی برای چاه مونده و این آب هی کمتر و کمتر می‌شه. آرزوش اینه که خدا بهش سلامتی بده و بتونه کمک کنه بچه‌هاش به سروسامان برسن و برن سر زندگی خودشون. 

 

قصه‌ی علی عبدالله

آقای علی محمد آبادی یا به قول هم ولایتی‌ها علی عبدالله (به معنی علی پسر عبدالله) کشاورز زعفران کار اهل روستای محمدآباد پسکوه شهرستان قائن خراسان جنوبیه. متولد ۱۳۳۹، متاهله و ۹ بچه داره. زمان مجردی برای کار بنایی به تهران می‌رفت اما بعد از ازدواج، به کشاورزی مشغول شد و حالا حدود ۲۰ سال می‌شه که توی روستای خودشون کشاورزی می‌کنه. البته در کنار کشاورزی دامداری هم می‌کنه و گوسفند هم نگه می‌داره. 

 

 

 این زمین کشاورزی از پدرش بهش رسیده. قبلا جو و گندم و چغندر می‌کاشت و حالا بیشتر زعفران و پسته کاشت می‌کنه. علی عبدالله برای آبیاری زمین هاش از آب چاه استفاده می‌کنه.

 علی عبدالله گاهی از کود شیمیایی و گاهی از کود حیوانی استفاده می‌کنه. اما فواید استفاده از کود حیوانی‌رو می‌دونه و سعی می‌‌کنه کمتر از کود شیمیایی استفاده بشه. 

 

 

دو سال قبل، از طریق جلسه با کشمون آشنا شده و در نهایت به خاطر اینکه تاثیر کشمون رو تو زندگی هم‌ولایتی‌ها دیده، محصولش رو برای کشمون آورده.

نگرانی علی عبدالله خشک شدن چاهه و می‌گه امسال آب خیلی کمی برای چاه مونده و این آب هی کمتر و کمتر می‌شه.

آرزوش اینه که خدا بهش سلامتی بده و بتونه کمک کنه بچه‌هاش به سروسامان برسن و برن سر زندگی خودشون. 

whatsapp