کاور
علی مهربانی

علی مهربانی

آقای علی مهربانی که هم ولایتی‌ها علی مهربان صداش می‌کنن، کشاورز...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی مهربانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی مهربانی

آقای علی مهربانی که هم ولایتی‌ها علی مهربان صداش می‌کنن، کشاورز متاهل متولد ۱۳۶۹ دارای سه فرزنده. اهل نیشابور روستای اسلام آباد عربه و کار اصلیش کشاورزی و دامدارایه. از بچگی با کار کشاورزی آشنا شده و حالا ۶ سال هست که به‌صورت مستقل کار می‌کنه. الان ۲۵۰۰ متر زمین زیر کشت داره و ۵ ساله که زعفرون کاشتن رو شروع کرده. به‌غیر از زعفرون، جو و گندم هم کشت می‌کنه.

علی مهربان برای آبیاری محصولش حدود یک سالی هست که از آب چاه استفاده می کنه چون آب قناتشون خشک شده. علی مهربان از کود حیوانی و سالی یک‌بار از کود شیمیایی استفاده می کنه.

برنامه‌ و هدفش برای آینده اینه که محصولاتش رو اضافه بکنه و بتونه کار کشاورزی رو گسترش بده. آرزوی قلبیش هم سلامتی بچه‌ها و خانواده‌شه. 

قصه‌ی علی مهربانی

آقای علی مهربانی یا به قول هم‌ولایتی‌ها علی مهربان،کشاورز زعفران کار اهل نیشابور روستای اسلام آباد عربه. علی مهربان متولد سال ۱۳۶۹، متاهله و سه فرزند داره. از بچگی و در کنار پدرش کار کشاورزی‌رو شروع کرده و بعد از ازدواج، به‌طور مستقل و روی زمین خودش کار می کنه. حالا بعد از ۶ سال کار کردن به صورت مستقل، ۲۵۰۰ متر زمین زیر کشت داره و ۵ ساله که زعفرون کاشتن رو شروع کرده.

 

 

علی مهربانی در کنار زعفران گندم و جو هم می کاره و کمی هم دامداری می‌کنه. مدتی هم سراغ منبت‌کاری و نجاری رفت اما به‌خاطر قیمت بالای دستگاه‌هایی که احتیاج داره، نتونست ادامه بده. 

علی مهربان قبلا بیشتر از آب قنات استفاده می‌کرد اما حالا با خشک شدن آب قنات، از آب چاه برای آبیاری محصولش استفاده می‌کنه و برای کود هم، از کود حیوانی و سالی یک‌بار کود شیمیایی استفاده می‌کنه. 

 

 

بزرگ‌ترین هدف علی مهربان اینه که بتونه سطح زیر کشتش رو اضافه کنه، محصول بیشتری بکاره و کشاورزی رو گسترش بده. آرزوی قلبی علی هم سلامتی خودش و خانواده‌ست.  

whatsapp