کاور
حاج احمد اسلامی

حاج احمد اسلامی

حاج احمد اسلامی، زعفران کار اهل روستای محمدآباد پسکوه در خراسان جنوبیه....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حاج احمد اسلامی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حاج احمد اسلامی

حاج احمد اسلامی، زعفران کار اهل روستای محمدآباد پسکوه در خراسان جنوبیه. حاج احمد متولد سال ۴۴ و دارای ۵ فرزنده. از ۲۰ سالگی کشاورزی‌رو با کار روی زمین‌های پدری شروع کرد. اوایل محصولات مختلفی رو امتحان کرد اما الان فقط زعفران و پسته کشت می‌کنه و حدود یک هکتار زمین زیر کشت داره. حاج احمد تعریف کشمونو از هم‌ولایتی‌هاش شنید و محصولش رو به کشمون آورد.

حاج احمد اسلامی امیدواره که سالهای آینده و به کمک کشمون وضعیت بهتر بشه. حاج احمد میگه اینکه کشمون سعی می‌کنه کاری کنه تا کشاورزان آب کمتری استفاده کنن خیلی کار خوبیه.

حاج احمد آرزو داره همون‌طور که تا الان لقمه‌ی روزیش  اومده در آینده هم همین‌طوری باشه و خدا قوت بده تا بتونه بچه‌هاش رو به سامان برسونه.

قصه‌ی حاج احمد اسلامی

حاج احمد اسلامی کشاورز زعفران‌کار اهل روستای محمد‌آباد پسکوه در شهرستان قائنات استان خراسان جنوبیه. حاج احمد متولد سال ۴۴ و دارای ۵ فرزنده.

کشاورزی و دامداری شغل پدریش بود و خودش از ۲۰ سالگی که از سربازی برگشت کار روی زمینی که از پدرش بهش ارث رسیده بود رو با ۱۶ساعت آب چاه شروع کرد.

 

 

اول چغندر، جو ، گندم و یونجه می‌کاشت، بعد زعفران رو اضافه کرد. اما الان فقط زعفران و پسته کشت می‌کنه و حدود یک هکتار زعفران زیر کشت داره. حاج احمد توی روستا زندگی نمی‌کنه، خونه‌ش در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری از روستا کنار زمین‌های کشاورزیشه.

حاج احمد اسلامی میگه این روزها کشاورزی سخت شده، چون علاوه بر زحمت فراوان، هزینه‌های مربوط به پول نیروی کاری که صرف چیدن و پر کردن زعفران میشه زیاده. نگران کننده‌تر از همه هم همین فروش محصوله.

 

 

حاج احمد قبلا یک بار محصولش رو برای کنترل کیفی به کشمون آورده اما محصول رو برای فروش نیاورده، اما بعدا از هم‌ولایتی‌ها شنیده که کشمون جای خوبیه و زعفران رو خوب قیمت‌گذاری می‌کنه. این شد که تصمیم گرفت با کشمون همکاری کنه.

حاج احمد اسلامی امیدواره که سالهای آینده و به کمک کشمون وضعیت بهتر بشه. حاج احمد میگه اینکه کشمون سعی می‌کنه کاری کنه تا کشاورزان آب کمتری استفاده کنن خیلی کار خوبیه.

حاج احمد توقع زیادی در زندگی نداره و از زندگیش راضیه. آرزو داره همون‌طور که تا الان لقمه‌ی روزیش  اومده در آینده هم همین‌طوری باشه و خدا قوت بده تا بتونه بچه‌هاش رو به سامان برسونه.

whatsapp