کاور
مهدی خداداد

مهدی خداداد

این زعفران حاصل زحمت کشاورز،مهدی محمدآبادی (با نام محلی مهدی خداداد،...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مهدی خداداد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مهدی خداداد

این زعفران حاصل زحمت کشاورز،مهدی محمدآبادی (با نام محلی مهدی خداداد، به معنی مهدی پسر خداداد)  زعفران‌کار اهل روستای محمد آباد پسکوه در شهرستان قائنات در خراسان جنوبیه. مهدی خداداد  سال ۶۷ متولد شده و دو تا پسر داره. الان ۱۰ سالی میشه که مشغول کشت زعفران و پسته ست. قبل از این‌که مشغول کشاورزی بشه چند سالی می‌رفت تهران و کار بنایی می‌کرد اما از درآمدش راضی نبود. این شد که برگشت به روستا و مشغول کار کشاورزی و دامداری شد.محصولاتش رو با آب چاه آبیاری می‌کنه. به محصولش هم کود حیوانی میده و هم کود شیمیایی، اما بخاطر گرون شدن کود شیمیایی مصرفش رو خیلی کم کرده.

قصه‌ی مهدی خداداد

مهدی محمدآبادی (یا به قول هم‌ولایتی‌ها مهدی خداد، به معنی مهدی پسر خداداد) زعفران کار اهل روستای محمد آباد پسکوه در شهرستان قائنات خراسان جنوبیه. مهدی خداداد  متولد سال ۶۷ و دارای دو فرزند پسره. حدود ده سال می‌‌شه که مهدی به کار کشاورزی مشغوله و زعفران و پسته کشت می‌کنه. مهدی کار کشاورزی رو با یک خوید شروع کرد و حالا به ۷ خوید رسیده (خید خونده میشه و به معنای یک بخش از بخش‌های زمین زعفرونه که با یه پشته از هم جدا میشن).
 



 

مهدی قبل از کشاورزی، چند سالی رو به کار بنایی در تهران گذروند اما از درآمدش راضی نبود و برای همین به روستا برگشت و مشغول کشاورزی و دامداری شد.

 مهدی خداداد برای آبیاری محصولش از آب چاه استفاده می‌کنه و به محصولش، هم کود شیمیایی و هم کود حیوانی می‌ده. هرچند که حالا با گرون شدن کود شیمیایی، بیشتر از کود حیوانی استفاده می‌کنه.
مهدی دوست داره که توی روستا بمونه و نمی‌خواد جای غریب بره. آرزوی مهدی خداداد اینه که در آینده  کارش رو گسترش بده و محصولش رو بیشتر کنه.

 

 

از خاطرات بد مهدی اینه که امسال زعفرانش سرما خورده و بخشی از محصولش رو از دست داده.

مهدی  طریق عموش با کشمون آشنا شده و چون کشمون کمک می‌کنه سود بیشتری به کشاورز برسه دوست داره باهاش همکاری کنه. امیدواره که کشمون کمک کنه خریدارای خوبی برای محصولش پیدا بشه.

whatsapp