کاور
عیسای خداداد

عیسای خداداد

عیسی محمدآبادی (به قول اهالی روستا عیسای خداداد) زعفران کار اهل روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول عیسای خداداد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی عیسای خداداد

عیسی محمدآبادی (به قول اهالی روستا عیسای خداداد) زعفران کار اهل روستای محمدآباد پسکوه در خراسان جنوبیه. عیسی متولد سال ۵۶ و دارای ۵ فرزنده. کشاورزی رو به طور مستقل بعد از ازدواج و از طریق کار روی زمین‌های ارث پدری شروع کرد. عیسی قبلا از کود شیمیایی استفاده می کرد اما حالا با گرون شدن کود شیمیایی، دیگه این کارو نمی‌کنه. عیسی از طریق عموش با کشمون آشنا شد و همین عمو هم محصولاتش رو از طریق کشمون می‌فروشه. 

عیسای خداداد میگه مشکلات و دغدغه‌های زندگی زیاده اما شکر خدا از کار و زندگیم راضی‌ام و و اصلی‌ترین آرزوم سلامتیه و این‌که بتونم یه لقمه روزی حلال به دست بیارم و خرجی بچه هام رو بدم

قصه‌ی عیسای خداداد

عیسی محمدآبادی کشاورز زعفران‌کار اهل روستای محمد آباد پسکوه در شهرستان قائنات در خراسان جنوبیه. اهالی روستا عیسی رو به نام عیسای خداداد (به معنی عیسی پسر خداداد) می‌شناسن.
 



 


عیسای خداداد متولد ۵۶ و دارای ۵ فرزنده. کشاورزیِ مستقل رو بعد از ازدواج، با کاشتن یک خوید زعفران روی زمین‌های ارث پدری شروع کرد. (خید خونده میشه و به معنای یک بخش از بخش‌های زمین زعفرونه که با یه پشته از هم جدا میشن) بعد با پیاز همون خوید کشت رو اضافه کرد تا به یک هکتار رسید. برای آبیاری زمین‌هاش از آب چاه استفاده می‌کنه و کود حیوانی به زمینش میده. عیسی میگه که قبلا از کود شیمیایی استفاده می‌کرده اما با گرون شدن کود شیمیایی توانایی خریدش رو نداره و از کود حیوانی استفاده می‌کنه.

 

 

با کشمون از طریق عموش آشنا شده که محصولش رو در کشمون می‌فروشه و بهش توصیه کرده که با کشمون همکاری کنه.

عیسای خداداد میگه مشکلات و دغدغه‌های زندگی زیاده اما شکر خدا از کار و زندگیم راضی‌ام و و اصلی‌ترین آرزوم سلامتیه و این‌که بتونم یه لقمه روزی حلال به دست بیارم و خرجی بچه هام رو بدم.

whatsapp