کاور
اسماعیل ممد برات

اسماعیل ممد برات

این زعفران حاصل زحمت آقای اسماعیل محمد آبادی (با نام محلی اسماعیل ممد...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول اسماعیل ممد برات تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی اسماعیل ممد برات

این زعفران حاصل زحمت آقای اسماعیل محمد آبادی (با نام محلی اسماعیل ممد برات یعنی اسماعیل، پسر محمد، پسر برات) کشاورز زعفران‌کار اهل روستای محمد آباد پسکوه در خراسان جنوبیه. اسماعیل متولد ۶۵ و دارای دو فرزنده. .در دوران مجردی گاهی برای کار به شهر می‌اومد اما بعد از ازدواج به کشاورزی مشغول شد و تصمیم گرفت تا روی زمین خودش که از پدرش بهش ارث رسیده کار کنه و حالا نزدیک ده ساله که از طریق کشاورزی زندگی خودش و خانواده‌ رو می‌گذرونه. آقای اسماعیل محمد برات می‌گه از طریق دوستان و هم‌ولایتی‌ها با کشمون آشنا شده و چیزی که باعث شده با کشمون همراه بشه، تلاش کشمون برای بیشتر کردن سود کشاورز و بهبود وضعیت مالیه.

قصه‌ی اسماعیل ممد برات

آقای اسماعیل ممد برات، کشاورز زعفران‌کار اهل. اسماعیل محمد برات متولد سال ۱۳۶۵ و دارای دو فرزنده. کار کشاورزی نسل به نسل بهش رسیده و حالا نزدیک ده ساله که از طریق کشاورزی زندگی خودش و خانواده‌رو می‌گذرونه.
 




در دوران مجردی گاهی برای کار به شهر می‌اومد اما بعد از ازدواج به کشاورزی مشغول شد و تصمیم گرفت تا روی زمین خودش کار کنه. این زمین از پدر بهش ارث رسیده و برای آبیاری این زمین از آب چاه استفاده می‌کنه. برای شروع از زعفران، جو و چغندر و اول با یکی دو خوید زمین شروع کرد. (خید خوانده می‌شه و به معنای بخشی از زمین زعفرونه که با پشته از هم جدا می‌شه) و الان به یازده من زمین رسیده. البته این زمین دشتی بوده و به مرور زمان با خرید سطح آب، سطح کشت اون بیشتر شده. امسال در این زمین‌ها علاوه بر زعفرون درخت‌های دیگه مثل پسته هم کاشته می‌شه.

 

 

آقای اسماعیل محمد برات می‌گه از طریق دوستان و هم‌ولایتی‌ها با کشمون آشنا شده و هدفش از پیوستن به کشمون، تلاش کشمون برای بیشتر کردن سود کشاورز و بهبود وضعیت مالیه. اسماعیل محمد برات، هم از کود مایع و هم از کود شیمیایی برای کاشت استفاده می‌کنه.

 

 

هدفش و آرزوش برای آینده اینه که راهی برای بچه‌هاش پیدا کنه تا بتونن برای خودشون زمین داشته باشن و این هنر کشاورزی همونطور که از طریق پدر به ایشون رسیده، از طریق ایشون هم به بچه‌ها برسه.

whatsapp