کاور
تیمور محمد آبادی

تیمور محمد آبادی

این زعفران حاصل زحمت کشاورز، تیمور محمد آبادی، زعفران‌کار اهل روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول تیمور محمد آبادی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی تیمور محمد آبادی

این زعفران حاصل زحمت کشاورز، تیمور محمد آبادی، زعفران‌کار اهل روستای محمد آباد پسکوه در شهرستان قائنات در خراسان جنوبیه. تیمور سال ۵۳ متولد شده و ۴ فرزند داره. کشاورزی شغل پدری تیموره و ۱۸ سال پیش با آب و زمینی که از پدرش بهش ارث رسیده در کشاورزی مستقل شده و بعد هم کارشو  گسترش داده. علاوه براین تیمور محمدآبادی، کارگزار مخابرات در روستای محمد آباد پسکوه هم هست. تیمور از طریق پروژه توسعه روستایی جامعه نیکوکاری ابرار با کشمون آشنا شده، بعد هم خودش تحقیق کرده و دیده که واقعا کشمون رابط بین کشاورز و خریداره برای همین اعتمادش جلب شده و قصد داره با کشمون کار کنه.

قصه‌ی تیمور محمدآبادی

تیمور محمدآبادی فرزند کل ممدحسین زعفرا‌ن کار اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قائنات خراسان جنوبیه. تیمور متولد سال ۵۳ و دارای ۴ فرزنده.

 

 

کار اصلیش کارگزار مخابرات در روستاست و در کنار این کار به کشاورزی هم مشغوله. ۳ ساعت از پدر خانمش، ۳ ساعت از پدر خودش بهش آب ارث رسیده و ۳ ساعت هم خودش خریده و حالا روی این زمین زعفران و پسته کشت می‌کنه. تیمور از زمانی که ازدواج کرد یعنی ۱۸ سال پیش، به‌طور مستقل به کار کشاورزی مشغول شد و این کار از پدرش بهش ارث رسیده. اوایل گندم، جو، پنبه و چغندر کشت می‌کرد اما الان سراغ زعفران و پسته رفته. حالا کار کشاورزی هم سرگرمش می‌کنه هم درآمد خوبی براش داره.

 

 

 

تیمور به‌طور کلی، هم از کود حیوانی و هم کود مایع استفاده می‌کنه. تیمور معتقده تا جایی که می تونه باید زعفران بکاره که بتونه برداشت کنه و گل پر کنه و برکت خدا از دست نره. زعفران تیمور محمدآبادی با درجه کیفی ۳۰۰  یک رکورد در تاریخ کشمون بوده!‌

 

 

تیمور از طریق پروژه توسعه روستایی جامعه نیکوکاری ابرار با کشمون آشنا شده، بعد هم خودش تحقیق کرده و دیده که واقعا کشمون رابط بین کشاورز و خریداره برای همین اعتمادش جلب شده و قصد داره با کشمون کار کنه.

 

whatsapp