کاور
ابراهیم جاودان

ابراهیم جاودان

ابراهیم جاودان ،کشاورز اهل شهر خور در شهرستان لارستانِ استان فارس،...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ابراهیم جاودان تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ابراهیم جاودان

ابراهیم جاودان ،کشاورز اهل شهر خور در شهرستان لارستانِ استان فارس، بیشتر از ۱۰ ساله که نخل‌داری می‌کنه. یعنی حدود یک سوم زندگی‌شو! از زمانی که با حدود ۹۰ نخلش توی نخلستان می‌گذرونه خیلی راضیه چون دوست نداره توی شلوغی شهر و بین مردم باشه و طبیعت رو ترجیح میده. ابراهیم معتقده خرماش اونقدر عالیه که نیاز به هیچ تعریفی برای خریدنش نیست.

قصه‌ی ابراهیم جاودان

آقای ابراهیم جاودان، نخل‌دار ۳۲ ساله اهل شهر خور در شهرستان لارستانِ استان فارسه. پدرش هم نخلستان داشته و کار نخل‌داری رو از از پدرش یاد گرفته. 

 

 

اما ماجرای ورودش به این کار خیلی سرراست و از پدر به پسر نبوده! ابراهیم، دبیرستان رو نصفه رها کرد چون حال و حوصله درس خوندن نداشت و فکر می‌کرد کار کردن بهتره براش. این شد که رفت کنار دست پدرش و شروع کرد به بنایی اما خیلی زود متوجه شد که اشتباه می‌کرده و حالا میگه که اگه برگرده عقب ترک تحصیل نمی‌کنه.

بعد رفت سربازی و بعد از برگشت از سربازی باز هم سراغ کار بنایی رفت اما چند وقت بعد، آقای افخمی که دایی ابراهیمه ازش خواست که بیاد و به کار نخل‌داری مشغول بشه. آقای افخمی خلیج روئه (در شهرستان لار به افرادی که در حاشیه خلیج فارس کار می‌کنن، خلیج رو می‌گن) و به کشورهای عربی رفت‌و‌آمد داره و نخلستانی داره توی لار که علاو‌ه بر حدود ۹۰ نخل خرمایی که ابراهیم توی این ۱۰-۱۲ سال نگهداری ازشون رو برعهده داشته، یه جایی برای پرورش بز، نگهداری اسب، مرغ و خروس و کشت کنجد هم داره که افراد دیگه‌ای مسئولیت اون بخش‌ها رو دارن.

 

 

این نخلستان بیشتر خرمای خاصویی داره، علاوه‌بر اون چند نخل خرمای پیارم،خنیزی،هلیله، شاهانی، مِلَسو و نَقار هم داره. خرمای نَقار از همه زودتر و مِلَسو خیلی دیرتر از بقیه می‌رسه.

آقای جاودان از کار توی نخلستان راضیه چون بیشتر توی طبیعته و داخل شهر نیست. برای آینده هم می‌خواد ان‌شاء‌الله یه سردخانه برای خرما و یه کارگاه بسته‌بندی ایجاد کنه.

 

 

وقتی ازش می‌پرسیم حرف خاصی برای کسایی که می‌خوان خرماتو بخرن داری میگه، نه حرف خاصی ندارم چون خرمام عالیه، هر کی باشه می‌خره و چیزی برا تعریف نمونده.

 

whatsapp