کاور
محمود روشنی

محمود روشنی

آقا محمود روشنی، کشاورز زعفرونه، علاوه بر زعفرون پنبه هم می کاره و پنبه‌شو به یه کارخونه...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول محمود روشنی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی محمود روشنی

آقا محمود روشنی، کشاورز زعفرونه، علاوه بر زعفرون پنبه هم می کاره و پنبه‌شو به یه کارخونه می‌فروشه. زمینای کشاورزی آقای روشنی یه جاییه که بهش میگن سر ِچاه موتور، نزدیک روستای محمد آباد پسکوه. روستای محمد آباد پسکوه 60 کیلومتری قاینه و بخاطر پروژه توسعه جامعه محلی ای که از سالها قبل اونجا در جریانه بین علاقه‌مندای توسعه روستایی معروف شده. آقا محمود هیچ وقت توی این فعالیت ها مشارکت نکرده اما ازشون اطلاع داره و براش جالبه.

قصه ی زندگی محمود روشنی

 

زعفران اصل کشمون

 

آقا محمود 39 سالشه و تک پسر یک خانواده 6 نفره‌ست و تا زمانی که پدرش زنده بود با هم کشاورزی می کردند. حدود 7-8 سال پیش که پدرش به رحمت خدا رفت، خودش کشاورز خانواده شد و خواهرا و همسرش هم بهش کمک می‌کنن و مسئولیت پر کردن زعفرونا رو به عهده دارن که کار پر زحمتی هم هست.

 

زعفران کشمون

 

آقا محمود و کشاورزای دیگه‌ی زعفرون، به جای کارگر گرفتن با هم همکاری میکنن. یعنی وقتی یکی کارش تموم شده یا هنوز شروع نشده به بقیه کمک می کنه و وقتی کمک میخواد بقیه میان و توی کارای کشاورزی بهش کمک می‌کنن.

محمود آقای روشنی کنار کشاورزی، ده تا گوسفندم داره اما با این اوضاع اقتصادی خیلی امیدوار نیست به اینکه بشه کنار کشاورزی کار دیگه ای هم کرد. دل خوشیش همین زعفرون کاریه و سرگرمیش همین که سر زمین واسه دل خودش آواز میخونه.

 

کشاورز کشمون

.

آقای روشنی میگه کشاورزی واقعا ناصرف شده و دعا میکنه اوضاع کشاورزی و درآمد بهتر بشه.

whatsapp