کاور
علی عاملی

علی عاملی

علی عاملی با 31 سال سن و 6 سال تجربه زنبورداری، یه زنبوردار جوون ولی با تجربه محسوب...

این عسل هیچگونه گرمایی برای رس‌شکنی ندیده است. این عسل رس بسته است. ممکن است این عسل درحال رس بستن به دستتان برسد و یا در مدت کوتاهی رس ببندد.
خرید عسل خارشترخرید عسل کرمی زعفران و پنبهخرید عسل کرمی خارشتر

بیوگرافی علی عاملی

علی عاملی با 31 سال سن و 6 سال تجربه زنبورداری، یه زنبوردار جوون ولی با تجربه محسوب میشه. شروع کار علی با حمایت و همراهی فامیل بوده و جالب اینه که همه کسایی که توی شروع کار کمکش کردن قبل از علی عسلشون رو به کشمون آوردن. 

برادران مصطفی‌پور که از اولین زنبوردارای عضو کشمون هستند، دایی های علی هستند و علی کار زنبورداری رو هم به پیشنهاد آقا هادی مصطفی پور شروع کرده. 

قصه ی زندگی علی عاملی

 

زنبوردار کشمون

 

وقتی میخواست کارشو شروع کنه با حسین عاملی که پسر عموش و داماد شونه رفتن اسفراین (شهری در استان خراسان شمالی) و از اونجا 10 تا کندو خریدن تا کارشو شروع کنه.( عسل زرشک حسین عاملی هم توی کشمون هست.) الان تعداد کندوهای علی آقا به 50 تا کندو رسیده و عسل زرشک، عسل زعفرون، عسل خارشتر عسل یونجه، عسل کلپوره عسل ترنجبین تولید می کنن. 

علی عامل از گروه زنبوردارای کوچ‌رو حساب میشه و در طول یه سال 13-14 بار کندوها رو جابجا می‌کنه تا زنبورها همیشه از شهد تازه دشت بتونن استفاده کنن. چون در صورت یک جا موندن، دشت هرچقدر بزرگ و غنی باشه باز هم کفاف نمیده و مجبور میشن دستی به زنبور غذا بدن. 

 

کندودار کشمون

 

علی عاملی اهل روستای رَزدُنبَل، با فاصله 12 کیلومتری از قاینه. با اینکه خودش توی شهر ساکنه ولی داره تلاش می‌کنه یه کارگاه بسته بندی عسل توی روستا راه بندازه. قراره بعد از گرفتن مجوزای بهداشتی لازم با کشمون همکاری کنه و کار بسته بندی عسل های شرق کشور در این کارگاه انجام بشه.

 

عسل کشمون

 

وقتی از علی آقا می پرسیم آرزوت چیه میگه آرزو زیاده، ولی الان سلامتی و اینکه این مریضی (کرونا) زودتر گم بشه.  هدفش هم اینه که یه روز بتونه عسل قاین رو به کشورای دیگه صادر کنه و در کنار زرشک و زعفرون قاین، عسلش هم که یه عسل فوق العاده با کیفیته در دنیا شناخته بشه. 

 

عسل اصل

 

در خراسان جنوبی مراتع زیاد غنی نیست برای همین مجبورن که کندوها رو هر 20-25 روز یکبار جابجا کنن تا شهد کافی برای تولید عسل موجود باشه. اگه توی یه دشت ثابت باشن، شهد تموم میشه و زنبور شروع می کنه از عسل خودش تغذیه کردن وچیزی برای برداشت باقی نمی‌مونه. این کوچ‌رو بودن، علاوه بر تحمیل هزینه‌ی اضافه به زنبوردار زحمت زیادی هم داره. هر کندو بیشتر از 30 کیلو وزن داره و کار کوچ هم باید شبانه انجام بشه تا زنبورها توی کندو باشن. اما علی آقا و بقیه زنبوردارای کوچ‌رو این زحمتو به جون  میخرن تا به جای اینکه زنبورا رو دستی تغذیه کنن زنبور همیشه از شهد گل تازه استفاده کنه.

whatsapp