کاور
بهمن خدا بنده لو

بهمن خدا بنده لو

بهمن خدابنده‌لو از همون روزهای جوونی به زنبورا و زندگی دسته‌جمعی‌شون علاقه خاصی داشت، اما دست...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول بهمن خدا بنده لو تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی بهمن خدا بنده لو

بهمن خدابنده‌لو از همون روزهای جوونی به زنبورا و زندگی دسته‌جمعی‌شون علاقه خاصی داشت، اما دست تقدیر پای آقا بهمن رو به دانشگاه تربیت معلم، رشته شیمی و بعد آموزش‌وپروش باز کرد. وقتی بعد از سی سال معلمی و بعد مدیر بودن بازنشسته شد، دوباره دلش رو به رویاهای جوونی و علاقه‌مندی‌هاش سپرد و تصمیم گرفت که زنبوردار بشه.
 

قصه ی زندگی بهمن خدا بنده لو

 

کندودار

 

آقا معلم میدونست که هیچ‌کاری بدون زحمت و تلاش به نتیجه نمیرسه. پس کار رو با تلاش فوق‌العاده‌ای شروع کرد و با مطالعه و شرکت در دوره‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی خیلی زود به یه زنبوردار حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شد.

 

زنبوردار کشمون

 

شاید وقتی سال 91 با 4 تا کندو کار خودشو شروع کرد و فقط 20 کیلوگرم عسل تولید شد، تصور نمی‌کرد که تا این حد پیشرفت کنه! اما امروز تو سال 99 به تعداد 40 کندو و تولید 300 کیلو عسل در سال رسیده. 

کیفیت خوب عسل آقا بهمن خدابنده‌لو خیلی‌ها رو مشتری پروپاقرصش کرده. اهمیت دادن به وضعیت سلامتی و بهداشت محل زندگی زنبورها، تغذیه خوب و طبیعی و فراهم کردن زندگی بدون استرس برای زنبورها باعث تولید این عسل با کیفیت میشه. 

 

عسل اصل کشمون

 

ایشون واسه ایجاد تنوع تو عسل‌های تولیدی کندوها رو تو قسمت‌های مختلف ایران میچرخونه. گاهی کندوهای ایشون رو تو وامکوه یا سنج (از مناطق کوهستانی اطراف کرج) میبینین؛ گاهی کندوها رو به بوئین زهرای قزوین میبرن. جالبه بدونین کندوهاشون حتی به شهر رودان در جنوب کشور هم سفر کرده!!
 زنبوردار برغونی ما به تغذیه طبیعی زنبورهاش توجه داره برای همین تو مواقعی از سال که شهد گل‌ها کمه اجازه میده زنبورها از عسلی که از کندوها جمع نمیشه به‌عنوان غذا استفاده کنن.

 

 

عسل

 

در مواقع دیگه هم زنبورها با قرار گرفتن در کوهستان و  تغذیه از گیاهای طبیعی دامنه‌های کوهستان‌ و دشت‌های اطراف اون، یه عسل خام و گرماندیده‌ سرشار از خواص درمانی تولید می‌کنن.

توصیه آقا بهمن اینه که عسل رو به اندازه مصرف کنین اما همیشه!

whatsapp