کاور
شاهرخ آقایی

شاهرخ آقایی

شاهرخ آقایی کشاورز 36 ساله، اهل روستای نواسطلخ در استان گیلانه. از 15 سالگی کشاورزی رو شروع کرده  کشاورزی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول شاهرخ آقایی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی شاهرخ آقایی

شاهرخ آقایی کشاورز 36 ساله، اهل روستای نواسطلخ در استان گیلانه. از 15 سالگی کشاورزی رو شروع کرده  کشاورزی شغل اصلیشه. در کنار کشاورزی به عنوان مکانیک کارخونه برنج کوبی هم مشغول کاره. اقا شاهرخ روی 17000 متر زمین کار می‌کنه که متعلق به خودش نیست و محصولش رو با صاحب زمین تقسیم می‌کنه. برنج هاشمی تولید شده توسط آقای آقایی در کشمون به فروش می‌رسه.

قصه ی زندگی شاهرخ آقایی

آقای شاهرخ آقایی شالیکار اهل "روستای نواسطلخ" در بخش کوچصفهانه. کوچصفهان یکی از بخش های شهرستان رشت در استان گیلانه. آقا شاهرخ متولد 63 و صاحب یک فرزند پسره.

 

شالیکار

 

 آقا شاهرخ از 15 سالگی کار کشاورزی انجام میده و کشاورزی شغل اصلیشه، در کنار کار کشاورزی کار ساختمانی، گاهی مسافر کشی می‌کنه و توی کارخانه برنج کوبی هم  به عنوان مکانیک کارخونه مشغول به کاره. 

 

برنج کشمون

 

محل زمین های کشاورزی آقای آقایی اطراف روستایِ نواسطلخه و روی تقریبا 17000 متر زمین بصورت مُناسبه کار می کنه (مناسبه یعنی زمین متعلق به شخص دیگریه و کشاورز زمین رو اجاره میکنه و روی زمین کار می کنه و در نهایت محصول بصورت نصف ، نصف و یا به هر صورتی که دو طرف توافق کنند، بین صاحب زمین و کشاورز تقسیم میشه)

 

برنج اصل

 

آب کشاورزی زمین هاش رو از سفیدرود تأمین می کنه .توی کار کشاورزی خانومشون کمک دستشه و همراهیش می کنه . کودهای مصرفی برای زمینش حیوانی و شیمیایی که معمولا کود حیوانی برای خوشه زدن استفاده میشه که زمان اضافه کردنش به زمین نزدیک‌های عیده. برای تقویت برنج هم از کود شیمیایی استفاده می کنه که اونم بین مرحله صاف کردن زمین و نشا کاری زده می شه.

 

برنج ایرانی کشمون

 

آقا شاهرخ از نظر خانوادگی از زندگی خودش راضیه ولی از نظر اقتصادی راضی نیست، آرزو داره فرزندش سلامت و خوشبخت باشه و دلش میخواد که به عنوان یه کشاورز امنیت شغلی داشته باشه.

 

 

whatsapp