کاور
معصومه حبیب الله

معصومه حبیب الله

 خانم معصومه حبیب الله توی 16 سالگی ازدواج کردن و اوایل زندگیشون به چناران مهاجرت می کنن و اونجا سرایداری...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول معصومه حبیب الله تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی معصومه حبیب الله

 خانم معصومه حبیب الله توی 16 سالگی ازدواج کردن و اوایل زندگیشون به چناران مهاجرت می کنن و اونجا سرایداری باغی رو بر عهده می گیرن ، بعد از دو سال  وقتی می بینن که خرج و مخارج توی شهر دیگه به صرفه نیست تصمیم می گیرن تا به روستا برگردن و همونجا مشغول کشاورزی می شن.

قصه ی زندگی معصومه حبیب الله

 

کشاورز زعفران کار

 

از 1 قطعه زمین شروع می کنن و کم کم به 6 قطعه می رسن . شغل شوهرشون توی قاین جوشکاریه و خودشون توی روستا مشغول کشاورزی و تربیت فرزندان. محصول اصلیشون زعفرونه و توی کشاورزیشون از کود حیوانی و مقداری کود شیمیایی استفاده می کنن.

 

زعفران اصل قائنات

 

کار زعفران جمع کردن و پر کردن کار دشواریه چون باید صبح زود قبل اینکه آفتاب بیرون بیاد از خونه بیرون برن و شروع به چیدن گل زعفران کنن بعد از اون باز  تا آخر شب مشغول گل پر کردن میشن که این کار کلی زمان بر هست و گاهی مجبورن تا برای کمک کارگر بگیرن که با این دستمزدهای الان برای کشاورز در نهایت سودی نمی مونه، بیشتر دلشون خوشه که سرگرم هستن و روزی حلال در میارن وگرنه نسبت به زحمتی که می کشن درآمد چندانی ندارن.

 

زعفران کشمون

 

خانم معصومه درودی کشاورزیه اهل روستای رومشتیک شهرستان قاین . مردم محلی او را با نام معصومه حبیب اللّه ( معصومه فرزند حبیب اللّه) می شناسند . همراه با شوهرشون آقای افروزی کار کشاورزی رو انجام می دن. معصومه خانم متولد 1373 هست و  یک  فرزند پسر 8  ساله  و یک دختر 3  ساله دارن.

 

زعفران قائن

 

آرزوی معصومه حبیب اللّه اینه که بتونن کشاورزیشون رو گسترش بدن و از روی حلالی که بدست میاد زندگیشون رو بچرخونن.

 

whatsapp