کاور
علی حجی مَرِّضا

علی حجی مَرِّضا

آقای علی شریف نژاد کندوداریه ساکن شهر قائن ولی اصالتاً اهل روستای باراز از توابع شهرستان قائن هستن....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی حجی مَرِّضا تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی حجی مَرِّضا

آقای علی شریف نژاد کندوداریه ساکن شهر قائن ولی اصالتاً اهل روستای باراز از توابع شهرستان قائن هستن. مردم محلی ایشون رو به علی حَجی مَرّضا (علی فرزند حاجی محمد رضا ) می شناسن.  

قصه ی زندگی علی حَجی مَرِّضا

 

کندودار

 

علی آقا قبل از خدمت سربازی به سنگ کاری مشغول بوده که بعد از خدمت هم به این حرفه ادامه میده تا جایی که خودش میشه اوستای سنگ کار. ایشون بعد از ازدواج کمک دست پدر خانومشون می شه و دو سال با پدر خانومش کار میکنه پدر خانم ایشون آقای کِلیَمَّد علی پور یکی از کندو دار های عضو کشمون هستن.

 

عسل کشمون

 

علی حَجی مَرّضا از 7 کندو شروع به فعالیت می کنه و الان حدود 60 کندو داره و  کارش رو به صورت مستقل انجام می ده. ایشون درحال حاضر در کنار شغل زنبورداری به کار سنگ کاری ساختمان نیز مشغول هستن. چون کار سنگ کاری فصلیه به راحتی میتونه به زنبور ها رسیدگی کنه.

 

عسل صد در صد طبیعی

 

این کندودار جزو کندودارهای کوچ رو به حساب میاد به این صورت که در طول سال کندوهاش رو حدود 15 دفعه توی استان خراسان جنوبی و رضوی جابه جا می کنه. زنبور برای تخم ریزی نیاز به جایی داره که گرده داشته باشه و تخم ریزی بالا باعث بالا رفتن جمعیتزنبور ها میشه، زمانی که جمعیت یک کندو بالا باشه عسل بیشتری هم کندودار می تونه برداشت کنه . معمولا در ماه‌های دی و بهمن گلی برای تغذیه‌ی زنبور عسل وجود نداره، این کندودار از عسل خود کندو، برای تغذیه‌ی زنبورهای کندو استفاده می‌کنه. 

 

عسل کشمون

 

علی حَجی مَرّضا از زندگی خودش راضیه و براش خیلی مهمه که انسان کردار خوبی داشته باشه که به خوبی یاد بشه ازش ، ایشونآرزو داره که بتونه زنبور داری و کندوهاش رو گسترش بده و باعث کارآفرینی بشه.

 

whatsapp