کاور
میدی علی پور

میدی علی پور

مهدی علی پور زنبوردار، اهل شهرستان قائنه. درلهجه قائنی مهدی رو میدی صدا می کنن.  این زنبور دار...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول میدی علی پور تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی میدی علی پور

مهدی علی پور زنبوردار، اهل شهرستان قائنه. درلهجه قائنی مهدی رو میدی صدا می کنن.
 این زنبور دار متولد 65 ومتأهله، یک دختر و پسر کوچولو داره . آقا مهدی از سال 91 کندو داره، برادرش "کِلیَمَّد علی پور" از زنبوردارای کشمونه وآقا میدی هم به این کار رو آورده. آقای علی پور در طول سال حدود 10 بار کندوها رو به جاهای مختلف منتقل می‌کنه ،تا زنبورها بتونن از شهد گل‌های مختلف استفاده کنن. این مکان‌ها بیشتر تو خراسان جنوبی و خراسان رضویه.

قصه زندگی میدی علی پور

 

کندودار

 

زرشک، انواع گلهای بهاره، پنبه، خارشتر، کلپوره و انواع گیاهان دارویی، گل‌هایی هستن که زنبورهای آقا مهدی برای تولید عسل با طعم‌های مختلف، ازشون تغذیه می‌کنن. از اونجایی که معمولا تو ماهای دی و بهمن گلی برای تغذیه‌ی زنبورعسل وجود نداره، این کندودار از عسل خود کندو، برای تغذیه‌ی زنبورهاش استفاده می‌کنه.

 

زنبوردار

 

مهدی آقا قبل از اینکه به شغل زنبورداری مشغول بشه، راننده پایه یک بوده و البته هنوز هم به این کار ادامه میده.  آقا مهدی آرزوش اینه که بتونه کندوهاشو گسترش بده و بتونه برای جامعه مفید باشه از زندگی خودش راضیه ، چون تو کاری که انجام میده، هیچ تقلبی وجود نداره. مهدی از اینکه هم میتونه عسل طبیعی به دست مردم برسونه و هم با زنبورداریش به طبیعت خدمت کنه، خوشحاله.

whatsapp