کاور
غلامرضا غلامی

غلامرضا غلامی

غلامرضا غلامی کشاورزی از روستای تجن است که سال هاست با همسر خود و بدون فرزند زندگی می کند. او که دارای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول غلامرضا غلامی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی غلامرضا غلامی

غلامرضا غلامی کشاورزی از روستای تجن است که سال هاست با همسر خود و بدون فرزند زندگی می کند. او که دارای سن و سال زیادی است، فقط به کار کشاورزی مشغول است.

داستان زندگی غلامرضا غلامی

خرید زعفران از کشاورز

 

غلام‌رضا غلامی کشاورزی میان‌سال از اهالی روستای تجن شهر قاین است. او سال‌هاست که متأهل است، اما فرزندی ندارد. به گفته‌ی خود او، خداوند به او فرزندی نداده است.

غلام‌رضا در روستای خود 2 قطعه زمین دارد که در آن‌ها به کشت زعفران مشغول است. البته او اگر با سالی پرباران مواجه شود، به‌اندازه‌ی نیاز خود و خانواده‌اش به کشت حبوباتی مانند لوبیا و نخود و گندم و جو به‌صورت دیم و همین‌طور کشت و پرورش میوه‌جات می‌پردازد.

 

خرید زعفران از کشاورز


به علت خشک شدن قنات‌های آب در تجن، غلام‌رضا مجبور است که برای آبیاری زمین‌های خود، از روستاهای مجاور آب بخرد و آن را با تانکر به سر زمین خود بیاورد و استفاده کند. او می‌گوید که در سال 96، تاکنون تعداد 15 تانکر آب را در سه مرحله‌ی مختلف مورداستفاده قرار داده است. قیمت هر تانکر آب برای او بین 150 هزار تومان تا 250 هزار تومان تمام شده است.


این کشاورز برای خاک زمین‌هایش معمولاً از کود حیوانی و بیشتر از خاک بیگانه استفاده می‌کند. خاک بیگانه خاکی است که از زمین دیگری آورده شده و داخل زمین زعفران پخش می‌شود.

 

خرید زعفران از کشاورز


غلام‌رضا 2 گوسفند و یک الاغ هم دارد. او از الاغ هم برای بارکشی و هم به‌عنوان وسیله نقلیه استفاده می‌کند.

whatsapp