کاور
ابرام قدرتی

ابرام قدرتی

آقای ابراهیم قدرتی، زنبورداری، اهل شهرستان قائنه. این زنبوردار...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ابرام قدرتی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ابرام قدرتی

آقای ابراهیم قدرتی، زنبورداری، اهل شهرستان قائنه. این زنبوردار توی سال 54 متولد شده و 4 پسر ثمره ی زندگیشه. پسر بزرگ خانواده در حال حاضر مشغول به خدمت سربازیه و بزودی خدمتش تموم میشه که همین موضوع یه دغدغه برای پدر ایجاد کرده که از الان به فکر شغل پسرشه تا بیکار نباشه، بقیه پسر ها هم محصل هستن و درس میخونن. آقا ابراهیم از 14 سال پیش از طریق یه دوست با کار زنبورداری آشنا میشه و با دو کندو شروع میکنه که در حال حاضر تعداد 70 کندو داره.

قصه ی زندگی ابرام قدرتی

 

زعفران

 

ابراهیم آقا از دسته ی زنبوردارهای کوچ رو به حساب میاد، به این ترتیب که کندوهاشو در طول سال به مکان های مختلف منتقل می‌کنه تا زنبورها بتونند از شهد گل‌های گوناگون استفاده بکنن. این مکان‌ها عمدتا توی خراسان جنوبی و خراسان رضوی‌اند.

 

عسل کشمون

 

عسل های زرشک، بهاره، خار شتر، کلپوره، ترنجبین، خربزه و آفتاب گردون و ... از انواع عسلهایی‌اند که آقا ابراهیم تولید میکنه.

از آنجایی که معمولا در ماه‌های دی و بهمن گلی برای تولید عسل توسط زنبور عسل وجود نداره، این کندودار از عسل خود کندو برای تغذیه‌ی زنبورها استفاده می‌کنه و به هیچ عنوان از شربت ها و تغذیه های غیر طبیعی استفاده نمیکنه.

 

عسل صد در صد طبیعی

 

کار زنبورداری اونم از نوع کوچ رو بسیار کار سخت و پُر مشقتیه به صورتی که کندودار مجبوره کندوهایی که گاهی وزنش هر کدوم به 60 کیلو میرسه رو به صورت میانگین هر 20 روز از منطقه ای به منطقه‌ی دیگه منقل کنه تا شهد کافی برای تولید عسل مهیا بشه.به این دلیله که معمولا چندتا کندودار با هم کار می کنند تا کمک هم باشند و آقای قدرتی هم با کِلیَمَّد علی پور که ایشونم از زنبورداران عضو کشمونه کار زنبورداری رو انجام میده.

 

عسل

 

آقا ابراهیم قدرتی معتقده کار زنبورداری بسیار پُر رمز و رازه و هر چقدر هم تجربه داشته باشی باز یه چیزی هست که در زنبورداری تجربه نکردی و برات ممکنه سوال ایجاد کنه، واسه همین ایشون همیشه با سایر کندو دارها در ارتباطه و از تجربیات دیگران هم استفاده می کنه تا زنبور و کندوی سالم و در نتیجه عسل با کیفیت تولید کنه و به‌دست مصرف کننده برسونه.

ابراهیم قدرتی از زندگی خودش راضیه و خدارو شاکره بخاطر اینکه دعای خیر پدر و مادر پشتشه و توی زندگیش مشکل خاصی نداره. تنها آرزویی که در حال حاضر که چند ماهی میشه کشورمون با کرونا درگیره، داره اینه که بیماری کرونا از بین بره تا مردم مجدد بتونن به روال عادی زندگی برگردند.

 

whatsapp