کاور
رضای بهشتی

رضای بهشتی

آقای رضا بهشتی کشاورز زحمت کش اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قاین...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رضای بهشتی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رضای بهشتی

آقای رضا بهشتی کشاورز زحمت کش اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قاین است. این کشاورز متولد 1359 است که ثمره ی زندگی او 3 فرزند است.

قصه ی زندگی رضای بهشتی

 

 

رضای بهشتی از کودکی کشاورزی را آموخته و به آن علاقه مند شده است. او شغل اصلی اش معلمی بوده که بتازگی بازنشسته شده است و وقت بیشتری برای کشاورزی دارد .

 

زعفران اصل قائنات

 

 روستای محمد آباد پسکوه به علت خشک سالی های پی در پی تمام قنات هایش خشک شده است و حدود 30 سال است که مردم محصولات کشاورزی خود را با آب چاه آبیاری می کنند. زمین های آقا رضا در محل چاه عدالت و چاه پنج تن قرار دارند. آقای بهشتی  در کشاورزی خود از کود حیوانی و مقداری هم کود شیمیایی استفاده می کند.

 

زعفران کشمون

 

او علاوه بر زعفران، گندم، جو، پنبه و پسته نیز کشت می کند، رضای بهشتی  یک بادار است، بادار در بین مردم محلی به کسی گفته می شود که زمین و آب دارد ولی کشت و کار را کشاورزان دیگری بر روی این زمین ها انجام می دهد که به آن ها بَزگَر می گویند و در نهایت محصول برداشتی بین بَزگَر و بادار تقسیم می شود.

 

زعفران

 

رضا بهشتی از زندگی خود راضی است. او دوست دارد که در آینده استخر ذخیره آبی احداث نماید و باغ پسته خود را لوله کشی قطره ای کند، همچنین آرزویش خوشبختی فرزندانش است.

whatsapp