کاور
سهراب مصطفی پور

سهراب مصطفی پور

آقای سهراب مصطفی پور، زنبورداری، اهل شهرستان قائن می باشد....

ممکن است این عسل درحال رس بستن به دستتان برسد و یا در مدت کوتاهی رس ببندد.
خرید عسل دیودال

بیوگرافی سهراب مصطفی پور

آقای سهراب مصطفی پور، زنبورداری، اهل شهرستان قائن می باشد. این زنبور دار متولد 1349 است و دارای 2 فرزند دختر و 3 پسر می باشد. پسر بزرگ خانواده دانشجو، دختر بزرگ و دو برادر کوچک تر محصل هستند و دختر ته تغاری خانواده نیز 3 سال سن دارد. او مدیر مدرسه است و در کنار معلمی زنبورداری می کند، او در حال حاضر تعداد 50 کندو دارد که از این تعداد حدود 700 تا 1000 کیلو عسل در سال برداشت می کند.

قصه ی زندگی سهراب مصطفی پور

 

کندودار

 

آقا سهراب کندوهایش را در طول سال به مکان های مختلف منتقل می‌کند تا زنبورها بتوانند از شهد گل‌های گوناگون استفاده کنند. این مکان‌ها عمدتا در خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارند.

 

زنبوردار

 

زرشک، گون، خار، کلپوره، ترنجبین، بهاره، انواع گیاهان دارویی، و خار انگبین گل‌هایی هستند که زنبورهای او برای تولید عسل با طعم‌های گوناگون، از آن‌ها تغذیه می‌کنند.

 

عسل اصل

 

از آنجایی که معمولا در ماه‌های دی و بهمن گلی برای تولید عسل توسط زنبور عسل وجود ندارد، این کندودار از عسل خود کندو برای تغذیه‌ی زنبورها استفاده می‌کند. به صورتی که آخرین عسل تولیدی دیگر از کندو برداشت نمی شود و برای استفاده زنبورها در کندو می ماند.

 

عسل

 

 

آقای سهراب مصطفی پور دوست دارد در آینده بعد از بازنشسگی زنبورداری خود را توسعه بدهد و بتواند از روش های سنتی زنبورداری فاصله بگیرد و روش های بروز زنبورداری را تجربه کند. آرزوی او برای فرزندانش موفقیت و رسیدن به مدارج بالای تحصیلی است.

whatsapp