کاور
حَجی مَمَّد سَن

حَجی مَمَّد سَن

حاج محمد حسن خیربین جینان کشاورزی اهل روستای جینان از توابع...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی مَمَّد سَن تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی مَمَّد سَن

حاج محمد حسن خیربین جینان کشاورزی اهل روستای جینان از توابع شهرستان قائن است. مردم محلی او را با نام حَجی مَمَّد سَن صدا می زنند. این کشاورز متولد  1345 است و  دارای یک فرزند پسر و سه دختر می باشد. فرزندان همگی ازدواج کرده اند و در شهرهای قائن و مشهد زندگی می کنند.

قصه ی زندگی حَجی مَمَّد سَن

 

زرشک اعلا

 

حَجی مَمَّد سَن بازنشسته نظامی است که به دلیل علاقه زیاد به کشاورزی و کسب روزی حلال حدود 17 سال است که کشاورزی می کند. زمین های او در روستای مادری او یعنی عباس آباد دشت واقع شده است و آبیاری درختان نیز از طریق چاه عمیق انجام می گردد.

 

کشاورز زشک

 

حاج محمد حسن به جز زرشک، عناب، گندم و هندوانه به صورت دیم و آبی نیز کشت می کند. همچنین برای ثمر دهی بهتر محصول از کود حیوانی و خاک بیگانه ( خاکی که در آن تا به حال محصولی کشت نشده است) استفاده می کند. در کار کشاورزی همسر، تمام فرزندان و حتی احمد داماد خانواده کمک حال پدر هستند.

 

زرشک کشمون

 

حاج محمد حسن خیربین جینان از زندگی خود راضی است چون خداوند نعمت های زیادی به او بخشیده و هیچ وقت دچار مشکل خاصی نبوده است. او چند سال پیش استخر ذخیره آبی را احداث نموده اما به دلیل کمبود بودجه مالی نتوانسته لوله کشی تحت فشار را نیز انجام بدهد و در حال حاضر دوست دارد در اولین فرصت این کار را تمام بکند تا از هدر رفت آب جلوگیری نماید.

 

زرشک ناب

 

حَجی مَمَّد سَن آرزو دارد بتواند تولید خود را بالا ببرد و محصولی باکیفیت و ارگانیک تولید نماید.

whatsapp