کاور
اِستا مَمَّد

اِستا مَمَّد

  آقای محمد حسن افشاری کشاورزی اهل روستای خونیک...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول اِستا مَمَّد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی اِستا مَمَّد

 

آقای محمد حسن افشاری کشاورزی اهل روستای خونیک تجن از توابع شهرستان قائن هستند. او متولد 1340می باشد و ثمره ی زندگی اش 3 فرزند دختر و 4 پسر می باشد، همه ی فرزندان ازدواج کرده اند و در خونیک تجن، بیرجند و گناباد ساکن هستند. او در کنار کشاورزی یک استاد قالی بافی نیز می باشد، به همین جهت مردم محلی او را با نام اِستا مَمَّد (استاد محمد) می شناسند.

قصه ی زندگی اِستا مَمَّد

 

زمین های کشاورزی اِستا مَمَّد در محل کِشمون خونیک تجن، کَزِی خِش خِشی، گُل آواج و میر بَزید قرار دارد. این زمین ها بخشی ارثی بوده و بخشی را نیز خردیداری نموده است.

 

زعفران اصل

 

اِستا مَمَّد علاوه بر زعفران، گندم، جو، لوبیا و نخود نیز تولید می کند، که بخشی برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رساند. زمین های کشاورزی او از قنات و یا بوسیله ی تانکر آبیاری می شود همچنین این کشاورز برای تولید محصول بیشتر و با کیفیت تر از کود حیوانی، خاک بیگانه و کود شیمیایی استفاده می کنند.

 

زعفران قائنات

 

محمد حسن افشاری شغل قالی بافی را به دلیل اینکه به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداشت چند وقتی هست کنار گذاشته است و در حال حاضر تعدادی گوسفند و یک گاو نیز برای امرار معاش خانواده دارد. او از زندگی خود راضی هست چون مشکل خاصی ندارد و دوست دارد در آینده کشاورزی خود را ادامه بدهد. همچنین او آرزوی سلامتی برای کل جامعه دارد.

whatsapp