کاور
حسین حَجی علیرضا

حسین حَجی علیرضا

حسین حجی علیرضا، یه کشاورز زعفرانکاره. حدودا 52 ساله ست و اهل روستای پهنایی شهرستان قائناته. حسین آقا...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسین حَجی علیرضا تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسین حَجی علیرضا

حسین حجی علیرضا، یه کشاورز زعفرانکاره. حدودا 52 ساله ست و اهل روستای پهنایی شهرستان قائناته. حسین آقا از یه خانواده‌ی کشاورزه و بخشی از زمین‌های کشاورزیش هم از پدرش بهش ارث رسیده. علاوه بر زعفران، زرشک و پسته هم میکاره و در کنار کشاورزی، یه مجتمع پرورش شترمرغ هم داره. 

قصه ی زندگی حسین علی پور مقدم

آقای حسین علی پور مقدم کشاورزی اهل روستای پهنائی از توابع شهرستان قائنه. مردم محلی حسین آقا رو با نام حسین حجی علی رضا (به معنی حسین فرزند حاج علی رضا) می شناسن.  این کشاورز با تجربه متولد سال 47 ه و  ثمره‌ی زندگیش یه فرزند دختر و دو تا پسره می باشد. حسین آقا از اداره برق شهرستان قائن بازنشسته شده و در حال حاضر به شغل کشاورزی مشغوله.

 

زعفران اصل

 

جای زمین های کشاورزی حسین آقا جاییه به اسم چاه باغ گَه و غریب زاده ،بخشی از این زمین‌ها از پدرش بهش ارث رسیده وبخشی رو هم خودش بعدا خریداری کرده.حسین حجی علیرضا علاوه بر زعفران، زرشک و پسته هم میکاره، که بخشی برای مصرف شخصیه و ما بقی رو به فروش می رسونه.

 

زعفران قائنات

 

حسین آقا در کشاورزی برای بهبود کیفیت محصول و مقدار محصول تولیدیش از کود حیوانی و شیمیایی استفاده می کنه.علاوه بر شغل کشاورزی، آقای علی پور مقدم با همراهی بچه‌ها و دامادش یه مجتمع پرورش شتر مرغ هم راه انداخته. و دوست داره اگه شرایط مهیا بشه، گاوداری ای که چند سال پیش داشت و بخاطر شرایط تعطیل شد رو هم دوباره راه بندازه.

حسین علی پور مقدم از زندگی شخصیش راضیه اما از شرایط اجتماعی و معیشتی حاکم بر اجتماع اصلا راضی نیست.  آرزوی حسین اقا آرزوی سلامتی جسمی و روحی برای کل جامعه است.

whatsapp