کاور
مَمَّد حسن و علی جهانی

مَمَّد حسن و علی جهانی

زعفران برداشت آبان 98 آقایان...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مَمَّد حسن و علی جهانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مَمَّد حسن و علی جهانی

زعفران برداشت آبان 98

آقایان محمد حسن و علی جهانی پدر و پسر اهل روستای فَلَک از توابع شهرستان قائن هستند. پدر متولد 1347 و پسر 1375 می باشد. محمد حسن به جز علی آقا یک فرزند دختر نیز دارد. علی هم به تازگی ازدواج کرده است.

علی در کنار کشاورزی به تعمیرات لوازم خانگی و پدر نیز به سبد بافی و دامداری مشغول هستند.

قصه ی زندگی مَمَّد حسن و علی جهانی

 

کشاورز زعفران کار

 

زمین های کشاورزی این دو کشاورز در محل کِشمون پِی اُلَنگ، سر گُدار خَکی و کلاته شیخ قرار دارد، این زمین ها متعلق به پدر می باشد که هر دو روی آن کار می کنند. آنها علاوه بر زعفران، زرشک، گندم، جو، کنجد، عدس، گوجه، لوبیا، پیاز، نخود و ... نیز تولید می کنند، که بخشی برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رسانند.

 

زعفران ناب قائنات

 

زمین های کشاورزی آنها از قنات آبیاری می شده که در حال حاضر به علت کم شدن آب قنات ها بخشی را بوسیله تانکر آبیاری می کنند همچنین این پدر و پسر به کیفیت محصول خود بسیار اهمیت می دهند و به همین جهت فقط از کود حیوانی استفاده می کنند.

 

زعفران اصل

 

محمد حسن و علی جهانی هردو از زندگی خود راضی هستند پدر به این علت که فرزندان و همسر خوبی دارد و همه کمک همدیگر هستند و علی هم چون چاره ای به جز راضی بودن ندارد. محمد حسن دوست دارد کشاورزی و علی مغازه خود را توسعه بدهد. آرزوی پدر سلامتی و پسر اینکه در سال 99 بتواند جشن عروسی خود را بگیرد و سر خانه و زندگی خود برود.

whatsapp