کاور
علی حیدر

علی حیدر

زعفران برداشت آبان 98 آقای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی حیدر تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی حیدر

زعفران برداشت آبان 98

آقای محمد علی مشیری راد کشاورزی اهل روستای سراب از توابع شهرستان قائن است . این کشاورز با تجربه متولد 1350 می باشد و ثمره ی زندگی او دو فرزند پسر و دو دختر می باشد. مردم محلی او را با نام علی حیدر (علی فرزند حیدر) می شناسند، از آنجایی که او علاوه بر کشاورزی یک استاد گچ کار هست، به همین دلیل او را با نام اِستا علی ( استاد علی ) نیز صدا می زنند.

قصه ی زندگی اِستا علی

 

زعفران اصل

 

زمین های کشاورزی اِستا علی در محل چاه محمد علی بسملی قرار دارد، این زمین ها مقداری از پدر مرحومش به او ارث رسیده و مقداری را نیز خریداری کرده است.  

 

زعفرانکار

 

علی آقا حدود 30 سال است از روی عشق و علاقه ای که به کشاورزی دارد به این حرفه مشغول است، او معتقد است باید تا جایی که امکان دارد محصولات کشاورزی مورد نیاز خانواده را خود تولید کند، از این رو علاوه بر زعفران، پسته، انار، زرشک، جو، گندم، خربزه، هندوانه، پیاز، سیر و ... را تولید می کند،  بخشی برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رساند.

 

زعفران اصل قائنات

 

آبیاری محصولات کشاوری اِستا علی قبلا به وسیله ی قنات صورت می گرفته اما در پی خشکسالی های اخیر قنات خشک شده و کشاورزان مجبور به حفر چاه عمیق شده اند.

آقای مشیری راد برای کیفیت بهتر محصولش فقط از کود حیوانی  و خاک بیگانه (خاکی که تا بحال در آن کشت نشده باشد و از محل دیگری آورده شده باشد) استفاده می کند و خانواده او نیز در تمام مراحل کشاورزی یاری گر او هستند.

 

زعفران قائنات

 

علاقه شدید به کشاورزی از همان دوران کودکی در علی آقا موج میزد به صورتی که به همراه پسر خاله ی خود بعد از مدرسه یک توبره خالی به پشت خود می انداخته اند و هسته خرما را می کاشته اند و هر روز به آن سر میزدند تا ببیند سبز شده یا نه !

محمد علی مشیری راد از زندگی خود احساس رضایت دارد که دلیل آن را نیز وجود شغل کشاورزی اش میداند چون باعث می شود روحیه اش خوب بشود . آرزوی او آبادی مملکت و رونق گرفتن کشاورزی می باشد.

whatsapp