کاور
کِلِی مَمَّد عجم‌زاده

کِلِی مَمَّد عجم‌زاده

آقای محمد عجم زاده که در روستا به کِلِی مَمَّد معروف است، 74 سال سن دارد و در روستای تَجِن در...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کِلِی مَمَّد عجم‌زاده تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کِلِی مَمَّد عجم‌زاده

آقای محمد عجم زاده که در روستا به کِلِی مَمَّد معروف است، 74 سال سن دارد و در روستای تَجِن در 35 کیلومتری شهر قاین زندگی می‌کند.

 

خرید زعفران کشاورز

 

داستان زندگی کِلِی مَمَّد

کِلِی مَمَّد پدر 5 فرزند است. 3 پسر و2 دختر که از آن ها 10 نوه دارد. یک دختر و یک پسرش در تجن زندگی می کنند و بقیه ی فرزندانش ساکن شهرهای دیگر هستند.

 

این کشاورز سالخورده فقط در تجن زمین کشاورزی دارد و از آنجایی که آب قنات خیلی کم است مجبور است با تانکر آب بخرد. او علاوه بر زعفران، گندم و جو را به صورت دیم و برای مصرف خودشان می کارد اما برای برداشتِ آن ها تنها امیدش به خداست که باران می بارد یا نه!

 

خرید زعفران کشاورز

 

کِلِی مَمَّد عجم‌زاده یک الاغ دارد که بیشتر برای بارکشی، جابجایی و گاهی شخم زدن از آن استفاده می کند و همچنین 4 گوسفند دارد که به عنوان پروار و تامین گوشت مصرفی خانواده آن ها را چاق می کند تا لازم نباشد گوشت را از بازار بخرد.

 

او ابزار کشاورزی خاصی ندارد و گاهی اوقات یک الاغ از همسایه ها قرض می گیرد و به الاغ خودش می بندد تا با هم شخم بزنند و گاهی هم به صورت اجاره ای از تیلر همسایه استفاده می کند.

 

خرید زعفران کشاورز

 

کِلِی مَمَّد تمام کارهای کشاورزیش را خودش انجام می دهد و فقط در فصل برداشت زعفران برای چیدن گل و پر کردن آن از خانواده اش کمک می گیرد.

 

خرید زعفران کشاورز

 

کِلِی مَمَّد در جوانی علاوه بر کشاورزی به کار چوپانی هم مشغول بوده است. او تعریف می کند که سال 1346 در زمان خدمتش ناگهان رادیو اعلام کرده که در نزدیکی قائن زلزله شدیدی آمده و او هم که از دار دنیا  فقط پدر و مادرش را داشته به شدت نگران شده و با عجله پیش فرمانده گروهان رفته و از او درخواست مرخصی کرده تا از سلامت پدر و مادرش با خبر شود. خوشبختانه فرمانده پس از پرس و جو به او خبرمی دهد که در قائن خرابی به بار نیامده و پدر و مادرش در سلامت کامل هستند و او را از بی قراری و اضطراب درآورد.

whatsapp