کاور
اکبر صحراگرد

اکبر صحراگرد

زعفران برداشت آبان 98 آقای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول اکبر صحراگرد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی اکبر صحراگرد

زعفران برداشت آبان 98

آقای اکبر صحراگرد کشاورزی اهل روستای پهنایی و ساکن شهرستان قائن است. پدر او در دوران جنگ تحمیلی شهید شده است و بار سنگین مسئولیت فرزندان همه بر دوش مادر خانواده بوده است، مادر اکبر حدود سی سال پیش با فروش محصولات دامداری و کوپن های خرید خود توانست یک قطعه زمین کشاورزی را برای فرزندان خود خریداری نماید، که در حال حاضر هر سه پسر از جمله اکبر آقا این زمین ها را زیر کشت زعفران و زرشک یرده اند که علاوه بر استفاده از محصولات آن ، مادر لذت می برد و بسیار خرسند است. این کشاورز متولد 1359 است و فاطمه زهرا 9 ساله و نرگس خانم 3 ساله ثمره زندگی او هستند.

قصه زندگی اکبر صحراگرد

 

کشاورز زعفرانکار

 

زمین های کشاورزی اکبر آقا در محل کِشمون چاه باغ گَه و گود جُوَریک  واقع شده است (نام محلی مکان قرارگیری زمین کشاورزی)، این زمین ها از مادر به او رسیده است و آبیاری آن ها نیز از چاه صورت می گیرد.

آقای صحراگرد علاوه بر زعفران، زرشک و گندم را به صورت عمده، گوجه، خربزه و انواع صیفی جات را در حد مصرف شخصی خانواده تولید می کند.

 

زعفران ارگانیک

 

او در کاشت زعفران فقط از کود حیوانی استفاده می کند و روی استفاده از محصولات ارگانیک بسیار حساس می باشد، او می گوید، هر کسی از هم وطنان او از این محصولات استفاده می کنند باید خیالشان از لحاظ کیفیت و سالم بودن محصول راحت باشد.

 

زعفران قائنات

 

اکبر در حال حاضر کارمند بانک است اما در کنار آن کشاورزی را نیز ادامه می دهد، به دلیل مشغله ی زیاد کاری او چند نیروی کار دارد تا هم کار کشاورزی روی زمین نماند و هم بتواند برای آنها در آمدی ایجاد کند همچنین او از فعالین روستای پهنایی به حساب می آید و هر کاری برای مردم روستا از دستش بر می آید دریغ نمی کند.

 

زعفران اصل.

 

اکبر صحراگرد از زندگی خود احساس رضایت دارد چون مادر و خانواده خوبی دارد، دوست دارد در آینده کشاورزی خود را توسعه بدهد و یک تالار فرآوری زرشک احداث نماید. آرزوی او سلامتی همه مریض ها و اشتغال جوانان است.   

whatsapp