کاور
رمضان محسن زاده

رمضان محسن زاده

رمضان محسن زاده متولد 1314 است. او از کودکی به کشاورزی علاقه داشت و هیچ وقت به دنبال کار دیگری...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رمضان محسن زاده تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رمضان محسن زاده

رمضان محسن زاده متولد 1314 است. او از کودکی به کشاورزی علاقه داشت و هیچ وقت به دنبال کار دیگری نرفت و همچنان به این کار مشغول است. او 5 فرزند دارد. 4 دختر و یک پسر که تنها یک دخترش ازدواج کرده و در تربت زندگی می کند و مادر 2 بچه است و بقیه فرزندانش در خانه هستند.

رمضان 82 ساله از ناحیه چشم مشکل دارد. این طور که می گوید چشم راستش رفته رفته کم بینا شده و چندین چشم پزشک تشخیص داده اند که چشم اش بر اثر ضربه آسیب دیده، هرچند که به یاد ندارد ضربه ای به چشم اش خورده باشد. در نهایت تنها راه مداوای چشم او این بود که برای جراحی به خارج از ایران برود و چون توان مالی نداشته متاسفانه کاملن نابینا شده است.

بیشتر درباره ی کربلایی رمضان

مزرعه ی زعفران آقای محسن زاده در تجن است. او در اطراف روستا مثل پیش کم، نسر، مرو و سمت روستای واراز هم زمین دارد که همه میراث پدرش هستند اما چون این مناطق دچار کم آبی است، تنها زعفران را که نسبت به محصولات دیگر آب کمتری می خواهد می تواند به صورت آبی بکارد و همان هم مجبور است با تانکر آبیاری کند و محصولات دیگرش مثل گندم و جو را به صورت دیمه کاشت می کند که اگر باران ببارد سبز خواهد شد و برداشت می شود، در غیر این صورت همان گندمی که به عنوان تخم کاشته است هم برایش ضرر خواهد بود.

رمضان محسن زاده در کنار گوسفندانش

رمضان چهار گوسفند پرواری در خانه اش دارد که همسر و فرزندانش به آن ها رسیدگی می کنند و از آنجایی که ناتوان شده گوسفند هایش را راهی گله ی روستا نمی کند، چون باید هر چند وقت یک بار با گله همراه شود، که در روستا به این کار "گماری" می گویند. رمضان علاوه بر گوسفند یک الاغ هم دارد که می گوید هروقت می خواهد زمین هایش را شخم بزند یک نفر دیگر را هم که بخواهد زمین هایش را شخم بزند پیدا می کند و الاغ هایشان را به هم می بندند و شریکی شخم می زنند.

رمضان محسن زاده و همسرش درحال رسیدگی به گوسفندان

کربلایی کل کارهای برداشت زعفرانش را خودش به همراه خانواده انجام میدهد و برای این کار ابزار کشاورزی خاصی ندارد و هرزمینی که تراکتور بتواند به آنجا برود با تراکتور شخم میزند وگرنه از الاغ استفاده می کند.

رمضان محسن زاده مشغول کار در مزرعه می باشد

whatsapp