کاور
آقا اسماعیل انصاری

آقا اسماعیل انصاری

آقای اسماعیل انصاری کشاورزی اهل روستای تَبلو شهرستان قائن است. مردم...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول آقا اسماعیل انصاری تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی آقا اسماعیل انصاری

آقای اسماعیل انصاری کشاورزی اهل روستای تَبلو شهرستان قائن است. مردم محلی او را با نام آقا اسماعیل می شناسند. او متولد 1317 است، ثمره ی زندگی این کشاورز با تجربه چهار فرزند دختر و یک پسر است. همه ی فرزندانش ازدواج کرده اند و خارج از تبلو در شهر های قاین، مشهد و خضری زندگی می کنند همچنین همسر او از دنیا رفته و او تنها زندگی می کند البته آقا اسماعیل می گوید خدا رو شکر فرزندانم نمی گذارند که از تنهایی رنج ببرم و همیشه از حال او با خبرند.

قصه زندگی آقا اسماعیل

 

 خرید زعفران

 

زمین های کشاورزی آقا اسماعیل در محل کِشمون های پارخنه، تَگ، شَهیدَر، نهال زار و کشمون بالا (نام محلی مکان قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها از پدر به او ارث رسیده است و آبیاری آن ها نیز از قنات تَبلو صورت می گیرد.

 

زعفران اصل

 

آقای انصاری علاوه بر زعفران، گندم، جو، سیب زمینی و پیاز نیز به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و شیمیایی استفاده می کرده است، اما در حال حاضر حدود دو سال است به این نتیجه رسیده کود شیمیایی برای زعفران مفید نیست و دیگر از آن استفاده نمی کند. فرزندانش در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر او هستند.

 

زعفران قائنات

 

آقا اسماعیل در گذشته در کنار کشاورزی دامداری نیز داشته است اما به علت کهولت سن و در نبود همسر دیگر توانایی رسیدگی به آن ها را نداشته و همه را فروخته است، تنها یک الاغ دارد که وسیله ی رفت و آمد او به حساب می آید.

 

کشاورز

 

اسماعیل انصاری از زندگی خود احساس رضایت دارد به این دلیل که فرزندان خوبی دارد دوست دارد تا زنده هست کشاورزی خود را ادامه بدهد و آرزو دارد به کربلا سفر کند.

whatsapp