کاور
حَجی فرهاد مصطفی پور

حَجی فرهاد مصطفی پور

حاجی فرهاد مصطفی پور کندودار اهل شهرستان قائن، متولد 1352 است.  این کندودار...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی فرهاد مصطفی پور تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی فرهاد مصطفی پور

حاجی فرهاد مصطفی پور کندودار اهل شهرستان قائن، متولد 1352 است.  این کندودار 1 فرزند دختر و 2 پسر دارد و معلم ابتدایی است، کندوداری را حدود 14 سال پیش شروع کرده است، و امروز تعداد  60 عدد کندو دارد

حجی فرهاد یکی از زنبوردارهای خوبمون هستن که تا الان عسلشون رو تو کشمون داشتیم و حالا قراره زعفرانشون هم به محصولات کشمون اضافه شه.

منطقه کشت زعفران حجی فرهاد رزدنبل در نزدیکی شهرستان قائنه و ۵۰۰۰  متر زمین زیر کشت دارن.
برای آبیاری زمینشون از آب قنات استفاده می‌کنن به روش غرقابی و از کود حیوانی استفاده می‌کنن. همچنین از سم ‌ و کود شیمیایی استفاده نمی‌کنن.

حجی فرهاد برامون تعریف کردن که پارسال که برای برداشت زعفران رفتن روز اول  300 گرم گل داشتن. روز دوم نرفتن چون فکر می‌کردن گلی نخواهند داشت. روز سوم بعد از محل کارشون که رفتن به زمین سر زدن، زمینشون از گل‌های خوشرنگ زعفران بنفش رنگ شده بوده. و انقدر گل داشتن که از ساعت 2 تا 8 شب تنهایی همه‌ی گل‌ها رو جمع کردن.

قصه حَجی فرهاد مصطفی پور

 

کندودار

 

او کندوهایش را در طول سال بین مکانهای مختلف جابجا می‌کند تا زنبورها بتوانند از شهد گل‌های گوناگون استفاده کنند. این مکان‌ها در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، تایباد، خواف و دشت اسفدن قرار دارند.

 

عسل طبیعی

 

گل‌های بهاره، ترنجبین ، خار، گون ، عناب، گیاهان دارویی کوهی (کلپوره و ...)، کَلِغ( پنبه) گل‌هایی هستند که زنبورهای حاجی فرهاد برای تولید عسل با طعم‌های گوناگون، از آن‌ها تغذیه می‌کنند. از آنجایی که معمولا در ماه‌های دی و بهمن گلی برای تغذیه‌ی زنبور عسل وجود ندارد، این کندودار از عسل خود کندو، سر موم و کیک زرد برای تغذیه‌ی زنبورهای داخل کندو استفاده می‌کند.

 

عسل اصل

 

حاجی فرهاد در مورد آرزوهایش می گوید: دوست دارد افراد مریض با استفاده از عسل طبیعی که تولید میکند شفا یابند و همینطور خانواده اش سلامت باشند.

whatsapp