کاور
ابراهیم افروزی

ابراهیم افروزی

  ابراهیم افروزی کشاورزی اهل روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ابراهیم افروزی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ابراهیم افروزی

 

ابراهیم افروزی کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائن است.  او 26 سال سن دارد و در حال حاضر جوانترین کشاورز عضو کشمون است. ثمره ی زندگی او یک فرزند دختر 1 ساله است. او کارهای زیادی رو امتحان کرده اما در نتیجه شغلی بهتر از کشاورزی پیدا نکرده است، البته در کنار کشاورزی دامداری نیز انجام می دهد.

قصه زندگی ابراهیم افروزی

 

زعفران اصل

 

زمین های کشاورزی ابراهیم در محل کِشمون کال او خُنُک، گله چشمه و قنات اصلی رومُشتیک (نام محلی مکان های  قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها متعلق به پدر می باشد و او روی آنها کار می کند. آبیاری آن ها نیز از قنات صورت می گیرد.

 

زعفران قائنات

 

ابراهیم افروزی علاوه بر زعفران، جو، گندم، چغندر، شلغم و زرشک نیز به صورت دیم و آبی به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی استفاده می کند. همسر، پدر و مادرش در مراحل مختلف کاشت و برداشت زعفران یاری گر او هستند.

 

کشاورز زعفرانکار

 

آقای افروزی در کنار کشاورزی تعدادی گوسفند و مرغ برای مصرف شخصی خانواده از محصولاتشان دارد. سال 97 در یک زمین با استفاده از بیل پیاز زعفران می کارد اما در نهایت چیزی جز علف هرز نمی روید ، او می گوید کاشت زعفران با بیل کاری تخصصی بوده و او تجربه کافی در این کار را نداشته است.

 

زعفران

 

ابرهیم افروزی از زندگی خود احساس رضایت دارد چون کار و زندگی خود را دارد، او دوست دارد در آینده کشاورزی و دامداری خود را توسعه بدهد و آرزوی سلامتی خانواده و عاقبت بخیری را دارد.

whatsapp