کاور
مَدَر میدی

مَدَر میدی

زعفران برداشت آبان 97 خانم...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مَدَر میدی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مَدَر میدی

زعفران برداشت آبان 97

خانم آمنه مقدسی کشاورزی اهل روستای تَبلو شهرستان قائن است. مردم محلی او را با نام مَدَر میدی

 (مادر مهدی) می شناسند. او متولد 1343 است، ثمره ی زندگی او دو فرزند دختر و سه پسر است. پسر بزرگ و دو تا دختر او ازدواج کرده اند و هرکدام ساکن تهران، قائن و مازندران هستند، دو تا پسر دیگه هم دانشجو هستند و با پدر و مادر زندگی می کنند.  آقای نعمت بینا شوهر خانم اقدسی بازنشسته اداره جهاد کشاورزی است و به دلیل عمل قلب باز که انجام داده اند نمی توانند کارهای سنگین کشاورزی را انجام بدهند و خانم اقدسی به علت علاقه زیاد به این کار خودش امور کشاورزی را بر عهده گرفته است.

قصه زندگی مَدَر میدی

 

زعفران قائانت

 

زمین های کشاورزی مَدَر میدی در محل کِشمون سَر پُشته باغ سر کار (نام محلی مکان قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها از پدر به او ارث رسیده است و آبیاری آن ها نیز از قنات تَبلو صورت می گیرد.

 

زعفرانکار

 

خانم مقدسی علاوه بر زعفران، گندم، سیب زمینی و گوجه نیز به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و مقدار کمی کود شیمیایی استفاده می کند. اعضای خانواده در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر او هستند.

مَدَر میدی در کنار کشاورزی تعدادی مرغ برای مصرف شخصی خانواده از محصولاتشان دارد.

 

زعفران دست رنج کشاورز

خانم آمنه مقدسی از زندگی خود احساس رضایت دارد چون نان حلال در می آورد، او دوست دارد در آینده زمین های کشاورزی خود را یکپارچه کند و علاوه بر زعفران، زرشک نیز بکارد، آرزوی او موفقیت فرزندان و عاقبت بخیری خود و خانواده اش است.

whatsapp