کاور
کِلیَّمَّد مُراد

کِلیَّمَّد مُراد

زعفران برداشت آبان 97 کربلایی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کِلیَّمَّد مُراد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کِلیَّمَّد مُراد

زعفران برداشت آبان 97

کربلایی محمدرضا فکور کشاورزی اهل روستای  اَندَریک شهرستان قائن است. مردم محلی اورا با نام کِلیَّمَّد مُراد

 (کربلای محمد فرزند مراد) می شناسند. او 66 سال سن دارد، ثمره ی زندگی او پنج فرزند دختر و یک پسر است. سه نفر از دختر خانومها و تک پسر خانواده ازدواج کرده اند.  او از کودکی در کنار پدر کشاورزی را آموخته و در حال حاضر یک کشاورز با تجربه است.

قصه زندگی کِلیَّمَّد مُراد

 

کشاورز زعفران

 

زمین های کشاورزی محمد رضا در محل کِشمون بند استاج، استخر بالای اَندَریک، یکرویه و روستای مهنج (نام محلی مکان های  قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها بخشی از پدر به او ارث رسیده و بخشی را نیز خریداری کرده است، آبیاری آن ها نیز از قنات و بدلیل کم شدن شدید آب قنات ها بوسیله ی تانکر صورت می گیرد.

 

زغفران اصل

 

کِلیَّمَّد مُراد علاوه بر زعفران، گندم، جو، پالیز (خربزه و هندوانه) و زرشک نیز به صورت دیم و آبی به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و خاک بیگانه استفاده می کند. اعضای خانواده در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر او هستند. آقای فکور در کنار کشاورزی چند سالی به صورت دوره گرد به روستاهای مختلف سفر می کرده و لوازم خانگی به فروش می رسانده اما در حال حاضر این کار را کنار گذاشته است. او تعدادی گوسفند برای مصرف شخصی خانواده و فروش نیز دارد.

 

زعفران قائنات

 

محمد رضا فکور به علت داشتن خانواده خوب از زندگی خود احساس رضایت دارد،  تنها آرزوی او این است بتواند دو تا فرزند دیگر خود را نیز مثل بقیه سرو سامان بدهد.

whatsapp