کاور
حسن حَجی

حسن حَجی

حسن علی رضایی کشاورزی اهل روستای مِهِنج شهرستان قائن است. مردم محلی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسن حَجی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسن حَجی

حسن علی رضایی کشاورزی اهل روستای مِهِنج شهرستان قائن است. مردم محلی اورا با نام حسن حَجی

 (حسن فرزند حاجی) می شناسند. او 42 سال سن دارد، ثمره ی زندگی او دو فرزند دختر و یک پسر است. تک پسر خانواده دانشجو، دختر ته تغاری خانواده نیز محصل و دختر بزرگ تر هم ازدواج کرده است.  او علاوه بر کشاورزی استاد بنّا نیز هست.  

قصه زندگی حسن حَجی

 

زعفران قائنات

 

زمین های کشاورزی حسن حَجی در محل کِشمون کَلاته مَمَّد عَبَسو و قنات اصلی مهنج (نام محلی مکان های  قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها بخشی از پدر به او ارث رسیده  و بخشی را نیز خریداری کرده است و آبیاری آن ها نیز از قنات و بدلیل کم شدن شدید آب قنات ها بوسیله ی تانکر صورت می گیرد.

 

زعفران اصیل

 

حسن حَجی علاوه بر زعفران، پالیز (خربزه و هندوانه) و زرشک نیز به صورت دیم و آبی به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و خاک بیگانه استفاده می کند. اعضای خانواده در مراحل مختلف برداشت زعفران یاری گر او هستند. آقای رضایی در کنار کشاورزی تعدادی گوسفند و یک گاو برای مصرف شخصی خانواده از محصولاتشان دارد.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

برای تک پسر او  حادثه ای در سن دو سالگی اتفاق افتاد که خار زرشک باعث شد او یکی از چشم هایش را از دست بدهد، این حادثه بد هیچ وقت از ذهن پدر و مادر او پاک نمی شود و نگرانی آنها از آینده پسرشان بیش تر شده است، اما محمد پسر پرتلاش و زحمت کشی است و اجازه نداده تا این نقص مانع از پیشرفت او بشود.

 

زعفران

 

حسن علی رضایی از زندگی خود احساس رضایت دارد چون نان حلال در می آورد، او دوست دارد در آینده کشاورزی خود را توسعه بدهد و آرزوی سلامتی خانواده، سر و سامان دادن فرزندان و سفر به مکه و کربلا را دارد.

whatsapp