کاور
ابراهیم حَجی موسی

ابراهیم حَجی موسی

محمد رضا عارف نژاد کشاورزی اهل روستای خُنجوک و ساکن شهرستان قائن است....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ابراهیم حَجی موسی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ابراهیم حَجی موسی

محمد رضا عارف نژاد کشاورزی اهل روستای خُنجوک و ساکن شهرستان قائن است. مردم محلی اورا با نام ابراهیم حَجی موسی (ابراهیم فرزند حاج موسی) می شناسند. او 47 سال سن دارد، این مرد زحمت کش و پرتلاش در کنار کار کشاورزی حدود 12 سال است که دهیار خُنجوک است، همچنین کارمند چاپخانه ای در شهر قاین نیز می باشد. ثمره ی زندگی او دو فرزند پسر است که هر دو در حال تحصیل هستند .

قصه زندگی ابراهیم حَجی موسی

 

زعفران اصل

 

زمین های کشاورزی ابراهیم در محل کِشمون خُنجوک (مکان قرارگیری زمین کشاورزی) واقع شده است، این زمین ها از پدر به او ارث رسیده و آبیاری آن ها نیز از قنات صورت می گیرد.

 

زعفران قاینات

 

ابراهیم حَجی موسی علاوه بر زعفران، گندم، جو، پالیز (خربزه و هندوانه) نیز به صورت دیم به عمل می آورد. او در کاشت زعفران از کود حیوانی و خاک بیگانه و مقدار کمی کود شیمیایی استفاده می کند.

 

خرید زعفران

 

آقای عارف نژاد از کودکی در کنار پدر حرفه کشاورزی را آموخته و به آن علاقه مند است. همچنین تعدادی گوسفند برای مصرف شخصی خانواده دارد.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

محمد رضا عارف نژاد به علت داشتن همسر و فرزندان خوب از زندگی خود احساس رضایت دارد، دوست دارد در آینده کشاورزی خود را توسعه بدهد و آرزوی خوشبختی فرزندان خود را دارد.

whatsapp