کاور
علی کِلِی حَجی مَمَّدو

علی کِلِی حَجی مَمَّدو

زعفران برداشت آبان 97 علی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی کِلِی حَجی مَمَّدو تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی کِلِی حَجی مَمَّدو

زعفران برداشت آبان 97

علی کِلِی حَجی مَمَّدو (علی فرزند کربلایی حاجی محمد) نام محلی آقای محمد علی سالاری کشاورزی اهل شهرستان قاین است. او متولد 1335، بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی ایران و دارای یک فرزند پسر و چهار دختر می باشد، همه ی فرزندان تحصیلات عالیه دارند اما به جز دختر بزرگ خانواده که معلم هست ما بقی بیکار می باشند همچنین سه نفر از دختر ها ازدواج کرده اند، یک دختر و تک پسر خانواده مجرد هستند.

قصه علی کِلِی حَجی مَمَّدو

 

زعفران اصل

 

 زمین های کشاورزی علی کِلِی حَجی مَمَّدو در محل کِشمون شَیک قرار دارد (این نام در گویش محلی به مکانی گفته می شود که در آن کشت و کار انجام می شود). آبیاری این زمین ها نیز از چاه شَیک صورت می گیرد.

 

زعفران قائنات

 

چاه شَیک قبلا قنات بوده است و بهترین زعفران شهر قاین را از این کِشمون برداشت می کرده اند اما در حال حاضر به خاطر خشکسالی های اخیر و خشک شدن قنات کشاورزان مجبور به حفر چاه شده اند.

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

او علاوه بر زعفران، گندم، پسته و زرشک نیز به عمل می آورد. او در کاشت زعفران فقط  از کود حیوانی استفاده می کند. علی کِلِی حَجی مَمَّدو باغ مخروبه پدر مرحوم خود را بعد چند سال دوباره احیاء نموده و بیشتر ساعات روز در آنجا مشغول است.

 

زعفرانکاری

 

آقای محمد علی سالاری دوست دارد در آینده در باغ خود یک استخر پرورش ماهی احداث نماید و آرزو دارد فرزندانش سرو سامان بگیرند و سلامت باشند.

whatsapp