کاور
غُلُمسِی افروزی

غُلُمسِی افروزی

  غلامحسین افروزی متولد 1339/01/01 از کشاورزهای روستای رومُشتیک شهرستان...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول غُلُمسِی افروزی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی غُلُمسِی افروزی

 

غلامحسین افروزی متولد 1339/01/01 از کشاورزهای روستای رومُشتیک شهرستان قاین است که در روستا او را غُلُمْسِی صدا می‌زنند. او 4 پسر و 1 دختر به همراه 7 نوه دارد.

دو نفر از پسرها محصل هستند، یک نفر درجه‌دار نیروی انتظامی و دیگری هم طلبه‌ی حوزه علمیه است، تنها دختر خانواده هم خانه‌دار است.

قصه زندگی غُلُمسِی

زعفران کشاورز

 

غُلُمْسِی از کودکی در کنار پدر خود به کار کشاورزی مشغول بوده است و حالا کشاورز باتجربه‌ای محسوب می‌شود.

زمین‌های کشاورزی‌اش در محل قنات رومُشتیک، کال او خُنُک و گله چشمه قرار دارد، (این اسامی در گویش محلی نام مکان‌هایی هستند که در آنجا کشت و کار انجام می‌شود).

او علاوه بر کاشت زعفران به کاشت گندم، سیر و جو هم می‌پردازد.

 

زعفران کشاورز

 

غُلُمْسِی در کشاورزی از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی و خاک بیگانه (خاکی که در آن کِشتی انجام‌نشده) استفاده می‌کند.

زمین‌های زعفرانش به آب شیرین نیاز دارند و به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر و کم شدن آب قنات او مجبور است آب شیرین را بخرد و با تانکر به رومُشتیک بیاورد.

در کارهای کشاورزی همسر غلامحسین کمک او هست اما گاهی هم چند نیرو کمکی می‌گیرد. آقای افروزی علاوه بر کشاورزی در امور مختلف روستا هم بسیار فعال است و عضو شورای روستا است.

 

خرید زعفران

 

بااینکه غُلُمْسِی تابه‌حال چند سفر زیارتی به کربلا و مکه داشته، ولی از سفری که به حج عمره داشته خیلی خاطرات خوبی دارد چون هم‌سفران خیلی خوبی داشته و همین باعث شده که خاطره‌ای ماندگار برای او رقم بخورد.

غُلُمْسِی افروزی از زندگی خود احساس رضایت دارد چون خود و خانواده‌اش سالم و صالح هستند. او دوست دارد کشاورزی‌اش را توسعه بدهد و آرزو دارد فرزندانش سروسامان بگیرند و بتوانند روی پای خودشان بایستند.

whatsapp