کاور
حَجی مَمَدسَن زارعی

حَجی مَمَدسَن زارعی

حَجی مَمَدسَن نام محلی آقای حاج محمدحسن زارعی است. این کشاورز 69 ساله که در روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی مَمَدسَن زارعی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی مَمَدسَن زارعی

حَجی مَمَدسَن نام محلی آقای حاج محمدحسن زارعی است. این کشاورز 69 ساله که در روستای تَجِن از توابع شهر قاین زندگی می‌کند، دارای 2 پسر و 4 دختر است که همه‌ی آن‌ها ازدواج‌کرده‌اند. دخترهای این کشاورز پس از ازدواج به شهر فیض‌آباد مهاجرت کرده‌اند، اما 2 پسر ایشان در همان روستای تجن مشغول به کار و زندگی هستند. یکی از فرزندانش کارگزار پست‌بانک و دیگری امداد اداره‌ی گاز است.

داستان زندگی حَجی مَمَدسَن

خرید زعفران

 

روستای تَجِن، پلاک 31. اینجا خانه‌ی حَجی مَمَدسَن است. خانه‌ای که برای ورود به آن باید از یک دالان حدود 10 متر عبور کنی تا به حیاط خانه برسی. در حیاط این خانه یک تنور واقع شده است که همسر این کشاورز به پخت نان می‌پردازد. از پله‌ها که بالا بروی، وارد اتاق خانه‌ی حَجی مَمَدسَن می‌شوی.

 

خرید زعفران

 

 حَجی مَمَدسَن زارعی یک زمین کشاورزی دارد که در روستای تجن واقع‌شده است. این زمین زراعی به او به ارث رسیده است. او بر روی زمینش زعفران کشت می‌کند. همچنین اگر سال پربارانی باشد و آب خوبی داشته باشد، محصولات دیگری مانند نخود، زیره، شنبلیله، گندم، جو، خربزه و هندوانه نیز به‌صورت دیم کاشت می‌کند.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

این کشاورز که کار کشاورزی زعفران را به همراه خانواده‌ی خود به‌پیش می‌برد، قبلاً برای آبیاری زمینش از آب قنات استفاده می‌کرد، اما اکنون به علت کم‌آبی ناچار است که آب را بخرد و زمینش را با تانکر آبیاری کند. ابزار او هم برای کشاورزی، تراکتور و تیلر و 4شاخ و تبر است.

 

حَجی مَمَدسَن زارعی تعدادی حیوان هم دارد: حدود 10 تا 15 عدد گوسفند و بز و میش که در گله هستند، و یک الاغ که از آن برای بارکشی و شخم زدن زمین استفاده می‌کند.

whatsapp