کشمون و سه صلح!

آخرین به روز رسانی 23 اسفند 1396 / 0 نظر / 8941 بازدید

کشمون یک نخ تسبیح هست که دونه های مختلف رو یکی پشت یکی دیگه به هم وصل می کنه تا در نهایت یک ترکیب معنادار رو برای پیش رفتن به سمت صلح بوجود بیاره.

کشمون در سه سطح برای ایجاد صلح تلاش می کنه:


سطح اول صلح در سطح درونی خود ما هست؛

زعفران گیاهی جادویی هست که سرتونین و دوپامین رو در بدن ما متوازن می کنه و این منجر به اثرات ضد افسردگی می شه (منبع).

به همین خاطر هست که ما از قدیم شنیدیم زعفران شادی آور هست.

اما متاسفانه به دلیل قیمت خیلی بالای زعفران، تقلب زیادی درش صورت می گیره. "دنیای اقتصاد" در یک خبر اعلام کرد: "مدیرکل تعزیرات خراسان‌رضوی گفت: با توجه به تحقیقات انجام‌شده روی۷هزار نمونه زعفران توزیع‌شده در مشهد این نتیجه حاصل شد که ۷۸ درصد محصولاتی که توزیع می‌شود به رنگ مصنوعی «تارتازین» آلوده هستند." (منبع)

این گرانترین ادویه دنیا نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به شدت در معرض تقلب قرار دارد؛ به نحوی که گفته می شود بیش از 50 درصد زعفرانی که در جهان فروخته می شود مخلوط با زعفران تقلبی باشد. (منبع)

کشمون با ساختن یک زنجیره تامین جدید برای زعفران که در اون ارتباط کشاورز و مصرف کننده مستقیم شده و همچنین طراحی ساختاری برای کنترل کیفی مزارع و محصول تولید شده در آزمایشگاه های اکرودیته (مورد تایید اداره استاندارد)؛ کمک می کنه زعفران واقعی به بدن ما برسه و اون اثراتی که باید زعفران روی ما بذاره، گذاشته بشه.

این یعنی آرامش و صلح درونی بیشتر برای هر کدوم از ما.


سطح دوم صلح یک سطح ملی و کشوری هست؛

75% مزارع زعفران ایران مساحت زیر یک هکتار دارند و در حدود 180/000 کشاورز خرده مالک به کشت اون ها مشغول هستن. کشمون تلاش می کنه به این کشاورزها کمک کنه تا در منطقه خودشون به کشاورزی ادامه بدن، درآمد بهتری کسب کنن و در حد پایداری از منابع آبی شون استفاده کنن (یعنی سفره های آب زیرمینی شون رو نابود نکنن). در واقع کشمون به اون ها این فرصت رو می ده که زندگی بهتری در منطقه خودشون داشته باشن. این مانع مهاجرت این کشاورزها به شهرها شده و باعث جلوگیری از رشد حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی پیرامون اون می شه.

این یعنی صلح و آرامش بیشتر در ارتباطات اجتماعی ما در سطح کشور.

 

سطح سوم صلح یک سطح بین المللی و جهانی هست؛

این بخش از اثرگذاری رو مارک هال یک آمریکایی ساکن لهستان به ما نشان داد. مارک برای ما نوشت:

“Keshmoon is a place for people from different sides of the world to break bread together, discover more about each other and walk the path of peace side by side”

"کشمون جایی هستش که مردم بخش های مختلف دنیا با هم نان شون رو قطعه می کنن، بیشتر درباره هم کشف می کنن و مسیر صلح رو شانه به شانه هم گام بر می دارن".

وقتی مردم کشورهای مختلف از یک کشاورز زعفران در ایران خرید می کنن، با زندگیش آشنا می شن، باهش بده بستون می کنن….

این بهشون حس شناخت و دوستی با اون نفر می ده و این سنگ زیربنای بوجود اومدن صلح در یک سطح جهانی هستش.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

نویسنده: محمد قائم پناه | تحریریه کشمون

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp