درمان سرماخوردگی با مصرف عسل

آخرین به روز رسانی 31 اردیبهشت 1401 / 2 نظر / 14352 بازدید

چه خاصیتی تو عسل وجود داره که اون رو مسکن سرماخوردگی می‌کنه؟ آیا واقعا با خوردن عسل، سرماخوردگی درمان می‌شه؟

واقعیت اینکه هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود نداره، عسل ولی خواص و ویژگی‌هایی داره که گذروندن این دوره‌ی سرماخوردگی رو برای شما آسون‌تر می‌کنه. با ما همراه باشین و از خاصیت‌های عسل تو روزهای سخت سرماخوردگی بدونین.

برای خرید عسل طبیعی شناسنامه دار از خود زنبوردار، به سایت کشمون مراجعه کنین.


خرید عسل کشمون برای سرماخوردگی

سرماخوردگی درمان ندارد!

این بیماری  نوعی ویروسه که هیچ واکسنی برای جلوگیری از اون و یا دارویی برای درمانش وجود نداره و باید دوره اش بگذره. سرماخوردگی به طور معمول بین 3 تا 10 روز طول می‌کشه، علائم و نشانه‌های سرماخوردگی عبارتند از سرفه، عطسه، گلودرد، آبریزش بینی و تب. این بیماری واگیر داره و از طریق عطسه، سرفه و تماس با افراد آلوده قابل انتقاله.

به گفته‌ی بعضی افراد در معرض سرما قرار گرفتن باعث سرماخوردگی می‌شه و همین باعث شده که این اسم رو برای بیماری انتخاب کنن که البته هنوز به اثبات نرسیده.

خواص عسل برای جلوگیری از سرماخوردگی:

هیچ مدرک علمی در دست نیست که عسل توانایی درمان سرماخوردگی رو داشته باشه. عسل آنتی ویروسی نداره که ویروس‌های سرماخوردگی رو از بین ببره، با وجود اینکه عسل نمی‌تونه سرماخوردگی رو درمان کنه، اما فوایدی داره که ممکنه بعضی از علائم سرماخوردگی رو تسکین بده.

سرماخوردگی به طور میانگین هفت روز طول می‌کشه ولی خوردن عسل باعث می‌شه بعضی از علائم سرماخوردگی تسکین پیدا کنه. سازمان جهانی بهداشت (who) عسل رو به عنوان ماده‌ای که تحریک و التهاب رو کاهش می‌ده معرفی می‌کنه.

عسل حاوی آنتی اکسیدان‌ها، خواص ضد باکتری و ضد میکروبیه که به ما تو مبارزه با سرماخوردگی و علائم اون کمک می‌کنه.

بهبود سرفه: عسل دیواره‌ی گلو رو پوشش می‌ده و با خوردن عسل یک غشای محافظتی روی گلو قرار می‌گیره که باعث آروم شدن گلو می‌شه و کمک به خوب شدن سرفه می‌کنه.

تقویت سیستم ایمنی بدن: همچنین عسل، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه.

راه‌های زیادی برای کاهش سرفه و یا تقویت کردن سیستم ایمنی بدن وجود داره، شما می‌تونین از شربت‌های شیمیایی برای رفع سرفه استفاده کنین یا استفاده از ترکیب‌های گیاهی رو انتخاب کنین.

ولی توجه داشته باشین که ترکیب‌ها و داروهای گیاهی هیچ ضرری برای بدن شما ندارن و اکثر داروهای شیمیایی عوارض دارن.

افرادی که سرماخوردن می‌تونن یک قاشق غذاخوری عسل ولرم با کمی پودر دارچین مصرف کنن. خوردن این ترکیب کمک به خوب شدن سرفه‌ می‌کنه. البته یادمون نره داریم از ماده‌ی غذایی خوشمزه و شیرینی صحبت می‌کنیم که علاوه بر فواید دارویی که برای شما داره، خوردن اون هم کلی لذت بخشه و شیرین کننده‌ی چای و نوشیدنی‌های شما می‌تونه باشه.

عسل برای کودکان

عسل برای کودکان:

 توجه کنین که نباید عسل رو به کودک زیر 12 ماه بدین چون باعث بوتولیسم می‌شه (یک بیماری خطرناک که حتی ممکنه باعث مرگ بشه). منبع: healthline

خیلی از موادهای غذایی ممکنه باعث حساسیت تو بدن شما بشن، پس در صورت دیدن علائم غیر طبیعی، مصرف رو قطع کنین و با پزشکتون مشورت کنین.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشه.

2 نظر

  1. avatar

    علی

    17 اردیبهشت 1401

    خداای من خیلی میخورم موقع سرماخوردگی عسل لیمو حالمو بهتر میکنه ولی خوب نمیکنه....پیشنهادم اینکه دکتر برین و در کنارسش بخورین

  2. avatar

    م الف

    25 اردیبهشت 1401

    عسل با لیمو میکروب کشه واسه از بین بردن ویروس عالیه

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp