چطور ماسک عسل درست کنیم؟

آخرین به روز رسانی 20 اردیبهشت 1401 / 3 نظر / 13867 بازدید

آیا شما هم به دنبال ماسک‌های طبیعی و فوق‌العاده هستین؟ ترفند ساخت ماسک عسل برای پوست‌های مختلف رو یاد بگیرین تا به راحتی تو خونه، ماسک مناسب پوستتون رو درست کنین.

ما سه نوع پوست مختلط، چرب و خشک داریم، ماسک برای هر نوع پوستی متفاوته. مثلا برای پوست‌های خشک، معمولا از مواد طبیعی چرب و روغنی استفاده می‌شه. ولی استفاده زیاد از مواد دارای روغندانه برای پوست‌های چرب خوب نیست. ماسک‌های خانگی از پرطرفدارترین ماسک‌ها هستن که ارزان، به‌صرفه، طبیعی و ارگانیک هستن. این ماسک‌ها از مواد طبیعی و قابل دسترس درست می‌شن. فواید ماسک‌ها باهم متفاوته، هر ماسک بسته به ماده‌ای که ازش درست شده، اثرات و فواید متفاوتی داره.

چرا ماسک عسل:

همونطور که می‌دونین عسل جزء مواد غذاییه که علاوه بر خواص زیادش به عنوان ماده‌ دارویی، از زمان‌های گذشته استفاده شده و امروزه هم تو صنعت آرایش و بهداشتی جز مواد پرکاربر به‌حساب میاد. ابن‌سینا تو کتاب قانون از خواص عسل برای پوست صحبت کرده و گفته که عسل لکه‌های سیاه چهره رو از بین می‌بره، و زخم‌ها رو خوب می‌کنه.

·  عسل مرطوب کننده‌اس: عسل دارای مواد جذب کننده‌ی رطوبته، که باعث مرطوب شدن پوست شما می‌شه و آبرسان قویه.

·  عسل دارای آنتی اکسیدانه: آنتی‌اکسیدان موجود تو عسل طبیعی، به جلوگیری از پیری زودرس کمک می‌کنه. یكی از مهم‌ترین دلایل پیری پوست، تخریب سلولی توسط رادیكال‌های آزاده. رادیكال‌های آزاد به ساختار سلولی بدن حمله می‌کنن و اون‌ها رو از بین می‌برن. آنتی اكسیدان‌ها موادی هستن كه می‌تونن اثر رادیكال‌های آزاد رو از بین ببرن. آنتی اكسیدان‌ها با محافظت از پوست، روند پیری پوست رو كند می‌كنن.
چطور ماسک عسل  درست کنیم

انواع ماسک عسل

ماسک عسل و دارچین

ترکیب این دو ماده، با خواص آنتی باکتریالی که هر دو دارن، برای از بین بردن آکنه خیلی موثره. مناسب برای پوست‌های چرب و مختلطه.

  •  طرز تهیه ماسک عسل و دارچین: یک و نصف قاشق غذاخوری عسل، با یک قاشق غذاخوری دارچین رو خوب مخلوط کنین و روی پوست بمالین، 15 دقیقه‌ی بعد با آب شستشو بدین.

 ماسک عسل و آلوئه ‌ورا

خواص ضدالتهابی آلوئه ورا برای درمان لکه‌های پوستی خیلی موثره، همچنین آلوئه ورا همراه با عسل، آبرسان قوی پوست به‌حساب میاد. مناسب انواع پوست.

  •  طرز تهیه ماسک عسل و آلوئه ورا: با برش دادن آلوئه ورا یک مایع لزج بی‌رنگ از اون خارج می‌شه که بهش ژل آلوئه ورا می‌گن. شما می‌تونین یک قاشق ژل آلوئه ورا رو با یک قاشق عسل مخلوط کنین و روی پوست بمالین.

ماسک عسل و لیمو

خواص مرطوب کنندگی عسل و ضد باکتری ‌لیمو کمک به رفع جوش‌های سرسیاه پوستی می‌کنه که برای پوست‌های چرب مناسبه.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و لیمو: یک لیمو تازه رو برش بدین و آب‌ لیمو رو بگیرین، یک قاشق آب‌لیمو و دو قاشق عسل رو باهم مخلوط کنین و روی پوست بمالین و بعد بشورین.

ماسک عسل و روغن زیتون

ترکیب روغن زیتون و عسل، ماسک مولتی ‌ویتامینی رو می‌سازه که آبرسان قوی محسوب میشه و به رفع خشکی پوست کمک می‌کنه و برای پوست‌های خشک مناسبه.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و روغن زیتون: شما تو تهیه‌ این ماسک می‌تونین به جای روغن زیتون از روغن نارگیل هم استفاده کنین. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون رو با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین و روی پوست بمالین و چند دقیقه‌ای بعد، صورتتون رو با آب بشورین.

 ماسک عسل و ماست

اسید لاکتیکی که تو ماست وجود داره، پوست رو روشن می‌کنه و عسل هم باعث مرطوب شدن پوست می‌شه و برای تمام انواع پوست مناسبه.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و ماست: یک قاشق غذاخوری ماست تازه و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی رو ترکیب کنین، بعد روی پوست بمالین و بعد با آب شست‌وشو بدین.

برای خرید عسل ارگانیک از خود کشاورز به سایت کشمون مراجعه کنین.

 ماسک عسل و خیار

خیار هم مثل عسل، دارای آنتی اکسیدان و رطوبته، همچنین خاصیت ضد پیری برای پوست شما داره. مناسب برای هر نوع پوستی.

  • طرز تهیه‌ ماسک عسل و خیار: یک عدد خیار متوسط بشورین، رنده کنین و با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین. ماسک شما آماده‌ست.

ماسک عسل و شیر

این ماسک اسید لاکتیک داره و این همون ماده‌ایه که تو لایه‌ بردارهای شیمیایی استفاده می‌شه. مناسب برای پوست‌های مختلط و خشک.

  • طرز تهیه ماسک عسل و شیر: سه قاشق شیر و دو قاشق عسل رو باهم خوب مخلوط کنین، هم‌بزنین و بعد به پوستتون بمالین و بعد از 10 دقیقه‌ بشورین.

ماسک عسل و قهوه

عسل خاصیت ضد پیری داره و با ترکیب قهوه می‌تونه قابلیت ارتجاعی پوست رو بیشتر کنه، به همین دلیل یک ضد پف طبیعی برای صورت به‌حساب میاد. مناسب برای هر نوع پوستی.

  •  طرز تهیه‌ ماسک عسل و قهوه: یک قاشق چای‌خوری قهوه رو تو سه قاشق غذاخوری آب جوش حل کنین، با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین و روی پوست بمالین. دقت کنین افرادی که دارای پوستی خشک هستن، بهتره یک قاشق ‌چای‌خوری روغن زیتون به مواد اضافه کنن.

ماسک سیب زمینی و عسل

سیب زمینی یک ماده‌ی طبیعی برای از بین بردن نقاط تیره‌ پوسته، که همراه با عسل باعث شفافیت پوست شما می‌شه. مناسب پوست‌های چرب و مختلط.

  • طرز تهیه ماسک سیب زمینی و عسل: یک عدد سیب زمینی کوچک رو بشورین، پوست بگیرین و بعد رنده کنین. بسته به مقدار سیب زمینی دو الی سه قاشق عسل اضافه کنین و ترکیب کنین و روی پوست بمالین.

نکات مهم:

  • ماسک‌ها رو بهتره به‌صورت تازه، آماده و استفاده کنین.

  • عسل باید تصفیه ‌شده باشه، عسل خام و تصفیه ‌نشده ممکنه دارای گرد، غبار و یا اجزای بدن زنبور مرده باشه، که آلرژی‌زا هستن.

  • شما با استفاده از ماسک‌ها یک ‌شبه به نتیجه‌ دلخواهتون نمی‌رسین و باید چندین بار تو طول هفته‌ها انجام بدین، پس صبور باشین.

  • این ماسک‌ها حالت شل و مایع دارن و ممکنه چکه کنه و لباس شما رو کثیف کنه.

  • همه‌ ماسک‌ها حدود 10 الی 20 دقیقه روی پوست باشن کافیه.

  • برای شستشو ماسک‌ها از آب ولرم استفاده کنین.

  • قبل از استفاده از ماسک حتما صورتتون رو با آب و شامپو بچه بشورین.

پس دیدین می‌تونین به سادگی با موادی که تو خونتون دارین، ماسک صورت درست کنین. اگر نظر و یا پیشنهادی دارین ممنون می‌شیم برای ما ارسال کنین.

 

3 نظر

  1. avatar

    بهار

    17 اردیبهشت 1401

    بنظرم ماسک عسل و خیار خیلی خوبه...خیار گرمی عسل رو کم میکنه جوش نمیزنی

  2. avatar

    راهیل

    17 اردیبهشت 1401

    ماسک عسل مناسب انواع پوست

  3. avatar

    اوپس

    25 اردیبهشت 1401

    گرونترین ماسک...ماسک عسله

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp