9 خاصیت باور نکردنی عسل برای پوست

آخرین به روز رسانی 19 اردیبهشت 1401 / 2 نظر / 16884 بازدید

مقاله خواص عسل برای پوست رو از دست ندین و بدونین چطور تو این هوای گرم، پوستتون رو از آفتاب سوختگی در امان نگه دارین. عسل علاوه بر خواص دارویی و غذایی، بهترین مغذی طبیعی پوسته که از قدیم برای شادابی و لطافت پوست خانم و آقا استفاده شده. عسل اسمیه که نه تنها ما رو به یاد طعمی شیرین می‌اندازه، بلکه تصویری از زیبایی رو هم برای ما ایجاد می‌کنه. بهتره بدونین که تو بیشتر وسایل آرایشی و بهداشتی از عسل استفاده می‌شه. به خاطر خواص و ترکیبات بی‌نظیر عسل، این ماده از گذشته تا به الان خیلی مورد توجه قرار گرفته.

عسل خام، بهترین عسل برای استفاده‌ زیبایی

عسل خام، عسلیه که طبیعی باشه و ناخالصی نداشته باشه و با ماده‌ دیگری هم ترکیب نشده باشه. عسل گندم سیاه (عسل تیره ساخته شده از شهد گندم سیاه) به دلیل سطح آنتی اکسیدان بالا برای زیبایی خیلی پیشنهاد می‌شه. گندم سیاه اغلب کاربرد گیاه پوششی رو داره و گیاهیه که در درجه‌ اول برای جلوگیری از فرسایش خاک و رشد علف‌های هرز کشت می‌شه. این گیاه گاهی تو مینه سوتا، میزوری، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، ویسکانسین و شرق کانادا رشد می‌کنه. البته عسل‌های دیگه‌ای هم که تو ایران در دسترس هستن، خواص آنتی اکسیدانی دارن و به سلامت و زیبایی شما کمک می‌کنن.

شما تو کشمون می‌تونین عسل طبیعی و ارگانیک رو مستقیم از زنبوردار بخرین، تمامی این عسل ها شناسنامه دار هستن و آزمایش شدن.

عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست:

قبل از هرگونه استفاده دارویی از عسل، حتما با پزشک زیباییتون مشورت کنین.

  • رفع آکنه با عسل: عسل خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری داره، بهترین داروی طبیعی برای آکنه شناخته شده. همچنین، عسل پوست رو به خوبی هیدراته و متعادل نگه می‌داره و این موضوع به کنترل چربی پوست کمک می‌کنه و مورد توجه افراد با پوستی چربه. برای از بین بردن آکنه، به مدت چند هفته شما می‌تونین مقدار کمی عسل رو هر روز دو بار به مدت 2 دقیقه روی پوست ماساژ بدین.

  • عسل خاصیت لایه برداری داره: عسل بهترین لایه بردار پوست به‌حساب میاد و با از بین بردن سلولهای مرده‌ی پوست، به لایه برداری صورت و پوست کمک می‌کنه. عسل حاوی آنتی اکسیدان‌ و ضد باکتریه که با از بین بردن کثیفی از منافذ پوست، کمک می‌کنه تا پوستی شفاف و بدون جوش سرسیاه داشته باشین.

  • عسل خاصیت ضد چروکی داره: خواص آنتی اکسیدانی عسل باعث تقویت پوست می‌شه و بهترین ماده برای پوست شماست که از چروک محافظت می‌کنه، عسل به روند بازسازی پوست جدید هم کمک می‌کنه. برای مراقبت از پوستتون می‌تونین مقداری عسل رو شب‌ها قبل خواب به پوستتون بمالین.

  • درمان آفتاب سوختگی با عسل طبیعی: خواص ضد التهابی، ضد باکتری و رطوبت سازی عسل باعث شده که برای درمان آفتاب سوختگی مفید باشه. ضخامت این ماده به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌کنه و مانع هرگونه عفونته و از سوزش پوست جلوگیری می‌کنه. برای درمان آفتاب سوختگی، کافیه که مقداری عسل رو قسمتی از پوست که آسیب دیده بذارین و بعد از چند ساعت با آب ولرم شستشو بدین. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی هم می‌تونین از عسل استفاده کنین. لایه‌های ضخیم عسل و همچنین خواصی که داره، از سوختن پوست در مقابل اشعه آفتاب جلوگیری می‌کنه.
    خواص عسل برای پوست

  • بهبود زخم با عسل: خواص ضد باکتری عسل، از عفونت جلوگیری کرده و زخم  رو بهبود می‌ده، حتی زمان خوب شدن زخم رو کمتر می‌کنه. آنتی اکسیدان‌های عسل (به ویژه عسل مانوکا) به بازسازی پوست آسیب دیده و یا زخمی شده هم کمک می‌کنن.

  • تقویت پوست اطراف ناخن با عسل: مطمئنا همه‌ی شما براتون پیش اومده پوست اطراف ناخن و یا خود ناخنتون ریش ریش می‌شه. از اونجایی که عسل یک آبرسان قویه، می‌تونه به حفظ پوست در مقابل کوتیکول‌ها کمک بکنه و با کلاژن سازی، این عنصر افزودنی به ساخت ناخن‌های جدید شما کمک کرده و پوست اطراف ناخن رو تقویت می‌کنه.

  • عسل کلاژن ساز قوی به حساب میاد: استفاده از عسل خام به خاطر غلظت بالایی که داره برای تقویت کلاژن سازی پوست، بهترین ماده به‌حساب میاد. کلاژن یک عنصر مهم تو سلامت و جوانیه، همچنین عامل پیوستگی و چسبندگی قسمت های مختلف بدنه. 

  • مرطوب کننده‌ قوی: همونطور که گفتیم عسل یک مرطوب کننده پوست به‌حساب میاد. رطوبت عسل باعث پیشگیری از پوسته و خشک شدن لب‌های شما می‌شه، پوست لب رو براق و شفاف می‌کنه. تو صنعت آرایشی هم از عسل برای ساخت خیلی از رژها استفاده می‌شه.

  • ضد سرطان: مطالعه نشون میده که عسل دارای اثرات ضد پرولیفراتیو، ضد سرطان و ضد قارچه. این خاصیت ضد سرطانی عسل به تنهایی تاثیر گذار و مطمئن نیست. اگه شخصی مبتلا به سرطان پوست باشه، قبل از استفاده دارویی در کنار داروهای تجویز شده دیگه، حتما با پزشک معالج مشورت کنه.
    برای ساخت ماسک‌ طبیعی برای مراقبت از پوستتون، لطفا مطلب "ماسک عسل" رو مطالعه کنین.

منبع

2 نظر

  1. avatar

    بی بی

    17 اردیبهشت 1401

    عسل به بعضی از پوستها نمیفته ولی به بیشتر پوست ها سارگاره

  2. avatar

    لمیناز

    17 اردیبهشت 1401

    ماسک عسل گرون ترین ماسک تو کالیفرنیاس

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp