نان زعفرانی، هدیه سال نو میلادی

آخرین به روز رسانی 06 آذر 1397 / 0 نظر / 9292 بازدید

قصه ی کشمون قصه ی اصالته. قصه ی آدمایی که توی روستاها موندن و به زندگی سالمشون ادامه می دن. قصه ی کشاورزهای زعفرونکاری که علی رغم بحران های مختلف از جمله خشکسالی، به مسیرشون ادامه می دن. ما راوی این قصه ها هستیم.

نان زعفرانی کشمون

اوایل تابستون 96 بود که یک گردشگر سوئدی به اسم «ویلهلم» به ایران سفر کرد. ویلهلم توی این سفر به طور اتفاقی با محمد قائم پناه، مدیر کشمون آشنا شد، قصه ی کشاورزها رو خوند و با داستان زعفران آشنا شد. این شروع یک اتفاق خوب بود.

نان زعفرانی کشمون

ویلهلم برامون از کشور خودش و قصه های اونجا گفت. یکی از قصه های جذابی که ویلهلم برامون تعریف کرد، مراسم روز «سنت لوسی» بود. مراسمی که یک بار در سال برگزار می شه و یکی از سنت هاش درست کردن نان زعفرانی یا Saffron Buns ه.

نان زعفرانی

ویدئوی طرز تهیه نان زعفرانی

ویلهلم تصمیم گرفت این نان زعفرانی رو برامون با زعفران کشمون (زعفران زنده یاد حَجی سِی) درست کنه. توی ویدئوی زیر می تونین مراحل درست کردن نان زعفرانی رو به طور کامل ببینین.

قصه نان زعفرانی

یکی از سنت های اصیل و قدیمی توی بعضی از کشورهای اروپایی مثل سوئد و نروژ، برگزاری روز «سنت لوسی» یا روز «لوسیای مقدس»ه. این مراسم 13 دسامبر، (22 آذر) نزدیک کریسمس برگزار می شه.

همه می دونیم که کشورهایی مثل نروژ و سوئد، توی نیمکره ی شمالی قرار گرفتن و این مساله باعث شده تا نزدیک سال نو میلادی، فقط 4 ساعت بتونن خورشید رو ببینن! بنابراین استفاده از زعفران و درست کردن نان زعفرانی توی این روز مقدس، نمادی از خورشید و نور و گرمای تابستونه.

شب قبل از «سنت لوسی»، تمام اعضای خونواده به پخت نان زعفرانی مشغول می شن و فرداش توی روز لوسیای مقدس، این نون رو دور هم می خورن.

 

نان زعفرانی

جعبه هدیه کشمون با نان زعفرانی

قصه ی نان زعفرانی قصه ی اصیل و جذابی بود. ما تصمیم گرفتیم تا برای هدیه کریسمس و سال نو میلادی، توی جعبه هدیه کشمون نان زعفرانی رو هم قرار بدیم.

وقتی شما این جعبه رو تهیه کنین، با قصه ی کشاورزی که زعفران رو کاشته، قصه ی خانمی که توی کارگاه خونگی پارچه پنبه ای رو بافته و قصه ی خرّاطی که گیره و هاون چوبی رو درست کرده آشنا می شین.

جعبه هدیه کشمون

حالا علاوه بر این ها، نان زعفرانی رو هم هدیه می گیرین و با قصه ی مردمی دورتر از ما هم آشنا می شین.

برای خرید زعفران کشمون کلیک کنین.

نویسنده: معین قوی | تحریریه کشمون

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp