قیمت زعفران در بازار؛ قیمت روز زعفران قائنات چقدر است؟

آخرین به روز رسانی 04 تیر 1397 / 20 نظر / 220553 بازدید

 

قیمت زعفران در بازار، علی‌­الخصوص در بازار ایران توسط فروشگاه­های مختلف تا حدود قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است. اما قیمت واقعی زعفران خالص چقدر است؟

وقتی درباره قیمت زعفران می‌پرسیم، اولین سوالی که مطرح می­شود این است که «منظور از زعفران، چه زعفرانی است؟»

پس بهتر است اول انواع زعفران را بشناسیم و بعد به سراغ قیمت­ها برویم.

قیمت روز زعفران

  1. قیمت زعفران سرگل

سرگل زعفران که به قسمت قرمز رنگ شاخه گل زعفران گفته می­‌شود، گران­ترین بخش این گیاه است و این قسمت زعفران همان چیزی است که بیش از دیگر انواع زعفران در بازار مشاهده می‌­کنیم.

قیمت-زعفران-سرگل

در حال حاضر قیمت زعفران سرگل در بازار به ازای هر مثقال عددی بین 60 تا 80 هزار تومان است. دلیل این تفاوت صرفا به خاطر تفاوت در برند یا بسته‌بندی نیست. بلکه دلیل اصلی تفاوت قیمت زعفران، تفاوت قدرت رنگ‌دهی آن است. در کشمون تمام محصولات زعفران با قدرت رنگ­دهی درجه یک به بالا، یعنی قدرتی بیش از 200 ارائه می‌­شود.

 

 

 

  1. قیمت زعفران دخترپیچ (رشته­ کامل)

رشته­‌کامل، دسته یا دخترپیچ به قسمت زرد رنگ و قرمز رنگ شاخه گل زعفران گفته می‌شود که قیمت کمتری نسبت به سرگل دارد. اکثر کشاورزان منطقه قائنات که مبدا اصلی زعفران در ایران محسوب می‌­شود، زعفران رشته کامل مصرف می‌­کنند. چون آنها می­دانند که قسمت زرد رنگ شاخه گل زعفران هم همان خواص قسمت قرمز رنگ را دارد و دلیلی نمی­‌بینند که این قسمت از گل را دور بریزند و مصرف نکنند.

اگر می­‌خواهید بیشتر درباره رشته کامل و خواص آن بدانید، بلاگ چرا بهتر است زعفران رشته کامل مصرف کنیم را بخوانید.

قیمت-زعفران-دسته

در بازار قیمت خیلی مشخصی برای رشته کامل وجود ندارد، اما در روستاهای خراسان معمولا زعفران دخترپیچ را عددی بین 50 تا 70 هزار تومان به ازای هر مثقال می­‌فروشند.

این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در قدرت رنگ­‌دهی آنهاست.

 

  1. قیمت ریشه زعفران

ریشه یا دم زعفران همانطور که از نام آن مشخص است، به قسمت ریشه زعفران گفته می­شود. برای بسیاری سوال است که مصرف ریشه زعفران چه فایده‌­ای دارد و چرا باید ریشه زعفران را مصرف کنیم. اما اگر به دنبال خواص زعفران هستید (رنگ و فواید زعفران) و می­‌خواهید به میزان کمتری هزینه کنید، ریشه زعفران انتخاب خوبی است.

چیزی که بین مردم قائنات سینه به سینه انتقال پیدا کرده این است که هرچه به قسمت­های پایینی زعفران می­‌رویم، میزان عطر و بوی زعفران در آن بخش­ها بیشتر می­‌شود.

 

 

  1. قیمت زعفران قائنات

زعفران­کاران قائنات با حضور در کشمون توانسته‌­اند برای کسب درآمد بیشتر، به جای گسترش زمین کشاورزی (که منجر به مصرف آب بیشتر شده و کیفیت محصول نهایی را کاهش می‌­دهد) از طریق تولید زعفران با قدرت بیشتر، عدم استفاده از کود شیمیایی، صرفه­جویی در مصرف آب و مواردی از این دست، درآمد خود را افزایش دهند.

قیمت-زعفران-قائنات

ما در کشمون روندی ایجاد کرده‌­ایم که با حذف واسطه‌­ها و تفکیک کشاورزان بر اساس کیفیت و قدرت زعفران تولید شده، زعفران با کیفیت بالاتری در اختیار مردم قرار دهیم و درآمد کشاورزان را با حذف واسطه­‌ها، تا 30 درصد افزایش دهیم.

افزایش درآمد کشاورزان در کشمون به معنی خرید محصول با قیمت بالاتر نیست. بلکه درصد بیشتری از مبلغی که تا قبل از این سود واسطه‌­ها بود، به کسانی که زحمت اصلی تولید زعفران را بر عهده داشته­‌اند، یعنی کشاورزان زحمتکش و با انصاف، پرداخت می­شود.

هر کشاورزی امکان فروش زعفران از طریق سایت کشمون را ندارد. برای اینکه بدانید چه نوع زعفران­هایی در کشمون قابل فروش هستند، مطلب شاخص کیفی کشمون را بخوانید.

بد نیست در نهایت، صحبتهای برات زارعی، یکی از کشاورزان منصف کشمون را بشنوید.

 

 

20 نظر

  1. avatar

    محمد حسن پور

    24 مهر 1397

    سلام، مبلغ پرداختی هنگام تحویل باشه خیلی عالی میشه

    لوگو کشمون: این اتفاق رو ما قبلا تجربه کردیم. متاسفانه همکاری خوبی از جانب اداره پست صورت نمی گیره و زیاد نمی شه به تحویل و دریافت وجه مطمئن بود.

  2. avatar

    12 بهمن 1397

    سلام فروش زعفران

    لوگو کشمون: متوجه منظورتون نشدم

  3. avatar

    مجتبی

    06 اسفند 1397

    زعفران کیلو چند میخرید؟

    لوگو کشمون: لطفا با ما تماس بگیرین

  4. avatar

    شفیعی

    17 اسفند 1397

    سلام بنده 2 کیلو زعفرون میخوام در صورت امکان تماس 09120917262 شفیعی

    لوگو کشمون: سلام با شما تماس گرفتیم در دسترس نبودین قیمت زعفران سرگل کیلویی 13 میلیون تومان و رشته کامل کیلویی 11میلیون تومان میباشد. متشکر میشم در صورت نیاز تماس بگیرین 09158674001

  5. avatar

    امیری

    20 اسفند 1397

    سلام قیمت به رز هر مثقال زعفران سر گل و ریشه چنده

    لوگو کشمون: قیمت ها بسته به کیفیت محصول هر کشاورز متغیر هست در سایت در قسمت کشاورزها میتونین قیمت ها روملاحظه کنین سوالی بود با ما تماس بگیرین

  6. avatar

    سجاد

    19 فروردین 1398

    سلام بنده نزدیک دو کیلو زعفران دارم که نگین و شبه نگین هستش اگه میخرید با شماره 09332778875

    لوگو کشمون: سلام متشکرم در حال حاضر خرید فقط ازکشاورزان قائن که محصولاتشون تحت آزمایش و بررسی هست خرید میکنیم

  7. avatar

    صابریان

    21 فروردین 1398

    سلام ..میخام در گروه شما باشیم و محل تولید زعفران در صفی اباد تربت حیدریه است ..صابریان

    لوگو کشمون: در حال حاضر جذب کشاورز از منطقه قائن داریم اما اطلاعات شما رو ثبت کردیم متشکرم

  8. avatar

    مهدی‌تاتی

    10 خرداد 1398

    سلام‌خریداره‌2کیلو‌زعفران‌خوب‌اعلا‌هستم‌‌ممنون‌

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  9. avatar

    نعمتی

    11 خرداد 1398

    سلام ایا خرید 300 گرم یا یک کیلو در قیمت زعفران تاثیری دارد ؟ و با توجه به اینکه فصل ابان زمان برداشت محصول است ایا کیفیت خرید زعفران در حال حاضر با محصول جدید فرقی میکند ؟ بنده دنبال زعفران نگین صادراتی هستم در حال حاضر قیمتش چند است و ایا شناسنامه دارد؟

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  10. avatar

    02 خرداد 1398

    سلام .وقتتون به خیر و شادی سایت جالبی هست. خدا قوت .یه پیشنهاد داشتم چقدر خوب میشد قیمتتون نسبت به بازار کمی پایین تر بود تا انگیزه بشه برای خرید. کیفیت خوب و قیمت مناسب تر از بازار فروش و بیشتر میکنه. ممنون

    لوگو کشمون: سلام ممنون از پیشنهادتون اما در بازار رقابتی همانطور که معثول نیست بالاتر از قیمت بازار محصولی عرضه بشه پایین تر هم منطقی نیست و نکته مهم دیگه اینکه کیفیت زعفران تعیین کننده قیمت آن هست

  11. avatar

    یوسف

    05 خرداد 1398

    سلام. لطفا قیمت گل زعفران برای هر کیلو چقدر هست.نشکر

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  12. avatar

    Mahdi Rezakhanloo

    07 خرداد 1398

    سلام من یک کیلو زعفران درجه یک بهترین محصولی رو که دارید میخواستم و اینکه تفاوت قیمت تو محصولات شما چقدر هستش؟ یعنی چند مدل زعفران سر گل دارید .ممنون.

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  13. avatar

    علی مدانلو

    20 خرداد 1398

    سلام من یک کیلو زعفران درجه یک میخواستم و از کجا باید بفهمیم که درجه یک هست وقیمت چقدر هست

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  14. avatar

    سیدناصر صاحب نظر

    24 شهریور 1398

    سلام قیمت زعفرانامروز چنده کیلوی چند میخرین

    لوگو کشمون: سلام وقتتون بخیر بسته به کیفیت زعفرون هستش و ما زعفرون رو از کشاورز نمی‌خریم به مشتری بفروشیم. با کشاورز قرارداد می‌بندیم زعفرون رو روی سایت موجود می‌کنیم و بعد از فروش با کشاورز تسویه می‌کنیم.

  15. avatar

    کریم میرزایی

    22 شهریور 1398

    سلام خسته نباشید امروز یک بسته یک مثقالی به ارزش 40000 هزار تومان خریداری کردم لطفا قیمت واقعی و مشخصات اصل بودن بستهای خودتان رابگویید ممنونم از اصفهان

    لوگو کشمون: سلام وقتتون بخیر، یک قیمت ثابت برای همه کشاورز ها نیست. کار ما به این صورته که قیمت ها بر اساس کیفیت زعفرون کشاورز تعیین میشه یعنی زعفرون هر برداشت کشاورز میره آزمایشگاه و بسته به کیفیت رنگ و عطر و طعمش، نحوه آبیاری (آب قنات یا چاه) و قیمت بازار قیمت گذاری میشه و به همین دلیل قیمت یک مثقال هر کشاورز متفاوته. روی سایت می تونین کیفیت و قیمت هر مثقال و همینطور نحوه آبیاری و کودهی هر کشاورز رو ببینید و انتخاب کنید. نتیجه آزمایش زعفرون کشاورز هم در صفحه پروفایل کشاورز می‌تونید ببینید.

  16. avatar

    مجید

    12 شهریور 1398

    سلام و وقت بخیر، زعفران اعلا برای صادرات به اروپا مورد نیاز است لطفا بهترین قیمت خود را اعلام فرمایید. با احترام

    لوگو کشمون: سلام وقتتون بخیر با شماره های شرکت تماس بگیرین درخدمتتون هستیم .

  17. avatar

    تیموری

    24 مرداد 1398

    سلام اگر می شود قیمت روز زعفران استان گلستان را هم بنویسید چون نزدیک به 2کیلو زعفران برای فروش دارم من خودم کشاورز هستم

    لوگو کشمون: سلام آقای تیموری ما با قیمت بازار از کشاورزان نمی‌خریم کشاورز زعفرونش رو میاره کشمون موجودی می‌زنه و قرارداد می‌بنده فروش که بره باهاشون تسویه می‌کنیم، و درآمدشون همیشه بالاتر از قیمت بازار هست. با شماره‌های شرکت تماس بگیرین راهنماییتون می‌کنن

  18. avatar

    23 مرداد 1399

    سلام

  19. avatar

    رضا بهمنی

    29 مرداد 1399

    سلام خدا قوت تبریک میگم برای این سایت جالبتون که کشاورها رو معرفی کردید و به کیفیت کار اونها و محصولات ارزش دادید امیدوارم برای تمام محصولات این اتفاق رقم بخوره رضا از اهواز

  20. avatar

    م الف

    21 فروردین 1401

    کاش قیمت رو به روز و آنلاین توسایت لحظه ای قیمت روز زعفران قائنات میزدین اینطوری بهتر بود... راستی ممنون بابت تفاوت قیمت زعفران های مختلف

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp