کاور
ننه‌ی رضا

ننه‌ی رضا

خانم نساء عرب که اهالی روستا او را با نام ننه‌ی رضا می‌شناسند، اولین کشاورز زن...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ننه‌ی رضا تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ننه‌ی رضا

خانم نساء عرب که اهالی روستا او را با نام ننه‌ی رضا می‌شناسند، اولین کشاورز زن در کشمون است. این کشاورز سالخورده که در روستای تجن در حوالی شهر قاین زندگی می‌کند، از تاریخ تولد خود و سن و سالش چیزی نمی‌داند! این زن که شوهرش را سال‌ها پیش ازدست‌داده است، دارای 1 فرزند پسر و 6 فرزند دختر است که از این میان پسرش و 2 دختر او هنوز ازدواج نکرده و در خانه هستند. باقی فرزندانش که ازدواج کرده‌اند، یکی‌شان در مشهد کارگری می‌کند و دیگری در شهر فیض‌آباد به کشاورزی مشغول است.

خرید زعفران ننه رضا

این زن پرانرژی در جلوی خانه‌اش، یک قطعه زمین زعفران دارد که نصف آن از خودش و نصف دیگر زمین از آن خواهرش است که در شهر گناباد زندگی می‌کند. او می‌گوید که برای کود دادن به زمینش، به علت نداشتن حیوان مجبور است از گناباد (در 80 کیلومتری قاین) کود حیوانی بخرد و به زمینش منتقل کند.

کشمون

ننه‌ی رضا به علت تنها بودن، مجبور است گاهی برای آبیاری زمینش از مردهای همسایه کمک بگیرد. اما هنگام برداشت زعفران، این کار را با کمک فرزندانش انجام می‌دهد.

این زن کشاورز در خانه خود تنور دارد و گاهی اوقات یکی از دخترهایش برایش نان می‌پزد.

خرید زعفران

ننه‌ی رضا می‌گوید بااینکه مادر شهید است، اما خانه‌اش هنوز گاز کشی نشده است و مجبور است با کپسول گاز آشپزی کند و برای گرم کردن خانه‌اش در زمستان، از بخاری نفتی استفاده کند.

زعفران سال 96 ننه‌ی رضا تمام شد!

وقتی برای اولین بار در تاریخ 4 اردیبهشت 97 ننه‌ی رضا در کشمون فعال شد، تنها 2 هفته طول کشید تا این زن سختکوش 63 مثقال زعفران رشته کامل خودش را به فروش برساند. آن زعفران ها که متعلق به آخرین فصل برداشت (آبان 96) بودند، به سرعت تمام شدند.

معروف شدن ننه‌ی رضا، پای این کشاورز را به روزنامه ی جام جم باز کرد! روزنامه جام جم در تاریخ 29 خرداد 97، یک مصاحبه مفصل با ننه رضا را به چاپ رساند.

مصاحبه روزنامه جام جم با ننه‌ی رضا

ننه رضا کشمون

 

ننه‌ی رضا با زعفران برداشت فصل قبلش دوباره برگشت!

استقبال زیاد مردم از ننه ی رضا باعث شد که این کشاورز، مقداری از زعفران خودش را که متعلق به فصل برداشت سال 95 بود، مجددا از طریق کشمون برای فروش عرضه کند. این زعفران که با قیمت کمتری نسبت به زعفران قبلی به فروش می رسد، هم اکنون در وبسایت کشمون موجود است و شما می توانید با قیمت 29/000 تومان، زعفران ننه‌ی رضا را بخرید.

whatsapp