کاور
کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر

کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر

کربلایی نوروز خاکستری کشاورز اهل روستای تَگابند شهرستان قائنات است. مردم محلی او را کِلِی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر

کربلایی نوروز خاکستری کشاورز اهل روستای تَگابند شهرستان قائنات است. مردم محلی او را کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر (کربلایی نوروز فرزند کربلایی علی‌اکبر) صدا می‌زنند.

این کشاورز متولد 1339 و دارای دو پسر و چهار دختر است؛ یکی از پسرها در خود روستا کشاورزی می‌کند و دیگری صافکار اتومبیل در قائن است، دخترها نیز همگی خانه‌دار هستند.

قصه زندگی کلی نوروز

خرید زعفران

 

زمین‌های کشاورزی کِلِی نوروز در محل قنات تَگابند بالا، قنات کِرسیچ، سَر تخت، تَگ زیرگ و نَقَر علی مُغری قرار دارد، (این اسامی در گویش محلی نام مکان‌هایی هستند که در آنجا کشت و کار انجام می‌شود)، بخشی از این زمین‌ها از پدر به او ارث رسیده و بخشی دیگر را هم خریداری کرده است.

کِلِی نوروز به دلیل مریضی و ازکارافتادگی پدر (چون فرزند ارشد خانواده بوده) سرپرستی خانواده را نیز عهده‌دار بوده و از کودکی به کار کشاورزی مشغول بوده است، او در حال حاضر علاوه بر کشاورزی به پرورش دام ازجمله (گاو و گوسفند) مشغول است.

 

زعفران کشاورز

 

این کشاورز علاوه بر کاشت زعفران، آلو، زرشک و خربزه هم به عمل می‌آورد. او در کشاورزی‌اش به‌هیچ‌عنوان از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی و خاک بیگانه (خاکی که در آن محصولی کشت نشده باشد) بهره می‌گیرد.

کِلِی نوروز کِلِی عَلَکبَر از دیسک کمر رنج می‌برد و همین موضوع باعث شده از توان او کاسته شود، اما در کشاورزی و دامداری همسر و فرزندانش یاریگر او هستند.

 

خرید زعفران کشاورز

 

کِلِی نوروز از زندگی خود احساس رضایت دارد و معتقد است که نباید ناشکری کرد. آرزوی او سلامتی خود و خانواده‌اش است و دوست دارد دوباره به کربلا سفر کند.

whatsapp