کاور
مَمَّدرضای کِلِی امیرقلی

مَمَّدرضای کِلِی امیرقلی

زعفران برداشت آبان 97 محمدرضا شجاع در روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مَمَّدرضای کِلِی امیرقلی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مَمَّدرضای کِلِی امیرقلی

زعفران برداشت آبان 97

محمدرضا شجاع در روستای اَندریک شهرستان قاین زندگی می‌کند که در روستا او را با نام محلی مَمَّدرضای کِلِی امیر قلی (محمدرضا فرزند کربلایی امیر قلی) می‌شناسند. این کشاورز متولد 20/7/1340 شمسی، دارای 6 فرزند 3 پسر، 3 دختر و 3 نوه است.

هر سه فرزند دختر خانه‌دار هستند و پسرها یکی‌شان مجرد است و در خدمت سربازی بسر می‌برد و دو پسر دیگر متأهل هستند و هرکدام به شغل‌های سنگ‌کاری و رانندگی مشغول هستند

قصه زندگی مَمَّدرضا

خرید زعفران


محمدرضا صاحب چند قطعه زمین کشاورزی است که در کشمون یک‌رویه واقع‌شده‌اند. او تمام این زمین‌ها را خریداری کرده است.

مَمَّدرضا علاوه بر کاشت زعفران به کاشت محصولاتی نظیر جو و زرشک هم می‌پردازد و این محصولات را برای فروش عرضه می‌کند.

این کشاورز به‌هیچ‌عنوان از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی و خاکی که تابه‌حال در آن چیزی کاشته نشده باشد بهره می‌گیرد.

مَمَّدرضا برای آبیاری زمین‌های کشاورزی‌اش از قنات یک‌رویه استفاده می‌کند، اما به دلیل کمبود آب این قنات مانند سایر کشاورزهای روستا، مجبور به خریداری آب و حمل آن به‌وسیله‌ی تانکر به محل زمین‌ها است.

 

خرید زعفران

 

او در کنار کار کشاورزی، به دامداری (گوسفند و گاو) هم مشغول است. مَمَّدرضا در انجام کارهای کشاورزی از تیلر استفاده می‌کند. همچنین همسر و فرزندانش کمک دست او هستند.

خاطره‌ای که از زمان سربازی در ذهن او مانده این است که در مرز افغانستان مشغول به خدمت بوده، یک روز که در حال گشت زنی بوده با قاچاقچیان مواجه می‌شود او به آن‌ها چند بار ایست می‌دهد ولی قاچاقچیان بدون توجه به تذکر او از طریق رودخانه پا به فرار می‌گذارند مَمَّدرضا هم خود را به داخل رودخانه می‌اندازد ولی شدت آب به‌قدری زیاد بوده که او را به همراه اسلحه‌اش حدود 400 متر می‌برد درحالی‌که دیگر امیدی به زنده ماندن نداشته، با سنگی در میانه رودخانه مواجه می‌شود که به‌وسیله همین سنگ نجات پیدا می‌کند.

 

زعفران کشاورز

 

مَمَّدرضای کِلِی امیر قلی در حال حاضر از زندگی خود احساس رضایت دارد. او آرزو دارد تک پسرش را که مجرد است، داماد کند و خانواده‌اش سلامت باشند. همچنین سفر به کربلا و مکه یکی دیگر از آرزوهای اوست.

whatsapp