کاور
کِلِی مَمَّدعلی

کِلِی مَمَّدعلی

زعفران برداشت آبان 97 محمدعلی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کِلِی مَمَّدعلی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کِلِی مَمَّدعلی

زعفران برداشت آبان 97

محمدعلی کارگرزاده در شهر قاین زندگی می‌کند. مردم محلی او را بانام کِلِی مَمَّدعلی (کربلایی محمدعلی) می‌شناسند. این کشاورز متولد 1337 است و یک دختر، دو پسر و یک نوه دارد. یکی از پسرانش مجرد است و در کشاورزی کمک پدر می‌کند و دیگری مغازه‌دار است.

قصه زندگی کشاورز

زعفران کشاورز

 

محمدعلی قبلا چند وقتی را در شهرداری کار می کرده، سپس سوپر مارکت داشته ولی در حال حاضر فقط به کشاورزی مشغول است.

زمین‌های کشاورزی او در کشمون دَستیک واقع شده که این زمین‌ها شراکتی است. بدین صورت که زمین متعلق به شخص دیگری است و کِلِی مَمَّدعلی روی آن کار می کند و در نهایت محصول تقسیم می شود. این کشاورز از کود شیمیایی و کود حیوانی استفاده می‌کند.

کِلِی مَمَّدعلی آبیاری محصولات خود را به وسیله چاه موتور انجام می‌دهد؛ البته قبلا قنات بوده که بدلیل نشست سطح آب، قنات خشک شده است.  شیوه کشاورزی کِلِی مَمَّدعلی کاملاً سنتی است و از ابزارهایی مانند چهارپا، آساک و همچنین حیواناتی نظیر گاو و الاغ استفاده می‌کند.

 

خرید از کشاورز

 

او در زمین‌های کشاورزی‌اش علاوه بر کاشت زعفران به کاشت سیب‌زمینی، پیاز، چغندر، گندم، جو و گوجه مشغول است. نصف این محصولات برای صاحب زمین و مابقی برای مصرف شخصی است.

اتفاقی که بعد از خدمت سربازی در محل کار قنادی برایش افتاده باعث شده 4 تا از انگشت‌های دست چپش قطع شود؛ ولی با وجود این نقص عضو، به تنهایی 72 ساعت آب را مدیریت می‌کند و نگذاشته که این نقص بر کار کشاورزی‌اش تاثیر بگذارد.

whatsapp