کاور
کَبلِی سَن عجمی

کَبلِی سَن عجمی

کربلایی محمدحسن عجمی کشاورزی از روستای تَجِن است که نام محلی او کَبلِی سَن می‌باشد....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول کَبلِی سَن عجمی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی کَبلِی سَن عجمی

کربلایی محمدحسن عجمی کشاورزی از روستای تَجِن است که نام محلی او کَبلِی سَن می‌باشد. این کشاورز با 54 سال سن، 3 دختر و 2 پسر دارد که تمامی آن‌ها مجرد هستند و در کنار ایشان زندگی می‌کنند.

داستان زندگی کَبلِی سَن عجمی

خرید زعفران

 

زمین کشاورزی کَبلِی سَن در خود روستای تجن است که در آن به کشت زعفران می‌پردازد. او آب کمی از قنات روستا می‌گیرد که برای آبیاری کافی نیست. به علت کمبود آب در منطقه مجبور است که برای زمینش آب را خریداری کند و زمین‌هایش را با تانکر آبیاری کند.

این کشاورز روی زمین‌هایش علاوه بر زعفران به کاشت گندم و جو و شنبلیله و عدس نیز به‌صورت دیم برای مصرف شخصی می‌پردازد. اگر سال پربارانی باشد و این محصولات زیاد شود، آن‌ها را به فروش می‌رساند.

 

خرید زعفران

 

کَبلِی سَن در فصل برداشت زعفران از همسر و فرزندانش کمک می‌گیرد. او برای کار روی زمین زراعی‌اش از ابزارهای مختلفی مانند چهارشاخ و سه‌شاخه استفاده می‌کند. بااینکه الاغ یا گاو ندارد، اما برای شخم زدن و کارهای زمین حیوانات بقیه‌ی کشاورزهای روستا را امانت می‌گیرد.

این کشاورز علاوه بر کشاورزی به کار دامداری هم مشغول است. او 10 گوسفند دارد که از آن‌ها برای پرواربندی استفاده می‌کند و از شیر و گوشتشان استفاده می‌کند.

کَبلِی سَن آرزو دارد که وضعیت اقتصادی‌اش بهتر شود تا بتواند تمام فرزندانش را به خانه‌ی بخت بفرستد. همچنین او می‌خواهد 5 عدد گوسفند دیگر هم بخرد و از آن‌ها استفاده کند.

whatsapp