کاور
حبیب آخوند

حبیب آخوند

حبیب آخوند نام محلی آقای حبیب زارعی‌نژاد است که در روستای تَجِن از توابع شهر قاین...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حبیب آخوند تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حبیب آخوند

حبیب آخوند نام محلی آقای حبیب زارعی‌نژاد است که در روستای تَجِن از توابع شهر قاین زندگی می‌کند. این کشاورز متولد سال 1353 بوده و دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر است. یکی از دخترهای او ازدواج کرده و در خود تجن زندگی می‌کند.

داستان زندگی حبیب آخوند

حبیب آخوند هم در خود روستای تجن و هم در کنار جاده‌ی بیهود (یکی از روستاهای نزدیک تجن) زمین زعفران دارد. او زمین زعفران کنار جاده را از قدیم داشته است و زمین تجن را خریداری کرده است. این کشاورز روی این زمین‌ها علاوه بر زعفران، گندم و جو را هم برای مصرف شخصی خانواده‌اش به‌صورت دیم کشت می‌کند. اگر سال پربارانی باشد و محصولاتش زیاد شود، آن‌ها را به فروش می‌رساند.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

حبیب آخوند بخشی از زمین‌های تجن را با آب قنات آبیاری می‌کند و بخش دیگرش را با تانکر آب می‌دهد. زمین‌های کنار راه بیهود را فقط با تانکر آب که خریداری می‌کند، آبیاری می‌کند. او برای کار روی زمین‌هایش، از الاغ و گاهی هم از تیلِر استفاده می‌کند. برای کارهای کشاورزی، خانواده‌اش هم به او کمک می‌کنند.

 

حبیب آخوند می‌گوید که در جوانی، مدتی را در تهران داخل یک نانوایی کار می‌کرده است. او هم‌اکنون علاوه بر کار کشاورزی، گاهی اوقات به کارگری و بنایی هم مشغول می‌شود.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

این کشاورز علاوه بر الاغ، تعدادی گوسفند دارد که بخشی از آن‌ها در گله هستند و بخشی دیگر برای پرواربندی مورداستفاده قرار می‌گیرند. حبیب می‌گوید که به علت کم‌آبی، فعلاً هیچ کار دیگری نمی‌تواند انجام بدهد. اگر روزی آب فراوانی داشته باشد، می‌خواهد پرواربندی گوسفند راه بیندازد.

whatsapp