کاور
رضا مدلیو

رضا مدلیو

رضا مدلیو دو دختر و دو پسر دارد که هر چهار تا متاهل هستن و شش نوه دارد. او پیش از این از شهرهای بزرگ اطراف...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رضا مدلیو تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رضا مدلیو

رضا مدلیو دو دختر و دو پسر دارد که هر چهار تا متاهل هستن و شش نوه دارد. او پیش از این از شهرهای بزرگ اطراف گردو و قند و سایر مواد خوراکی را برای توزیع کلی به قاین می آورد. اما اکنون هر چند یک مغازه کوچک نیز برای خود باز کرده است، اما بیشتر وقت خود را مشغول کشاورزی است.

آشنایی اولیه

رضا مدلیو در حال شیار کردن زمین برای کاشت زعفران

او مزرعه های زعفران خود را با گاوآهن شخم می زند و پیاز زعفران را می کارد. اما برای کارهای کشاورزی سبک تر مزارع زعفرانش مانند رنده زنی از تیلر استفاده می کند.

رنده زنی چیست؟

در تمام فصل تابستان مزارع زعفران آبیاری نمی شوند. و برای اولین بار در آبان ماه قبل از درآمدن گل های زعفران، مزرعه را آبیاری می کنند. چند روز بعد از آبیاری، پوسته سطح زمین را با ابزار مناسب می شکنند. تا خاک که در تابستان سفت شده است، به این ترتیب نرم شود و گل زعفران بتواند به راحتی سطح خاک را بشکافد و دربیاید.

 

رضا مدلیو در حال دادن علوفه به گوسفندانشاو هر سال تعدادی گوسفند می خرد تا آنها پروار کند. چند تا از گوسفندها گوشت مورد نیاز خانواده اش را تامین می کند و بقیه آنها را می فروشد. بخشی از کارهای روزانه رضا این است که گوسفندهایش را برای چرا بیرون ببرد و یا علوفه برای تغذیه آنها تامین کند.

 

آبشخور دست ساخت رضا مدلیوبرای ساختن یک آبشخور برای گوسفندهایش، رضا مدلیو یک لاستیک تریلی را از وسط دو نصف کرده است. او این کار را دستی و با کمک چاقو انجام داده است. رضا می گفت توی این آبشخور آب برای گوسفندهایش خیلی خنک می شود.

 

رضا مدلیو در باغشرضا برای تامین میوه خانواده اش یک باغ دارد. اون در این باغ زردآلو و توت و انگور و... دارد. علاوه بر این در باغش مقداری سبزیکاری نیز انجام می دهد.

 

رضا مدلیو هنگام آبیاریبرای کشاورزها به طور معمول یکبار در میان، نوبت آبیاری مزارع شان شب هنگام است. این عکس سحر هنگام گرفته شده است. کشاورزهای قدیمی با خود هنوز چراغ دستی (فانوس نفتی) می برند ولی کشاورزهایی مثل رضا از چراغ قوه های جدید استفاده می کنند.

whatsapp